واکنش برانکو به شایعه لغو بازی ایران و عمان: مسابقه‌ای در کار نبود که من لغوش کنم!



برانکو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ظهر امروز شایعه شد مخالفت برانکو ایوانکوویچ مانع برگزاری بازی ایران و عمان شده است اما سرمربی تیم ملی عمان در گفتگوی اختصاصی با رسانه طرفداری تاکید کرد از ابتدا هم قرار نبود ایران و عمان به مصاف هم بروند و هیچ توافق و مسابقه ای در کار نبوده است.

به گزارش طرفداری، فدراسیون فوتبال موقت پس از آن که روزهای بسیاری را به هوای ویزای کانادا از دست داد، بدون آن که بازی دوستانه ای برای تیم ملی در نظر گرفته باشد، ملی پوشان را به دوحه فرستاد تا با اردوی قطر صدای منتقدان را خاموش کند و دهان دراگان اسکوچیچ و شاگردانش را هم ببندد. کارمندان فدراسیون فوتبال پس از ورود به دوحه تازه به فکر پیدا کردن حریف تدارکاتی برای تیم ملی افتادند و در اولین قدم روز جمعه به دیدار برانکو ایوانکوویچ رفتند که همراه تیم ملی عمان در قطر اردو زده است. گویا دیدار حمید استیلی و برانکو بی فایده بوده و از آنجایی که عمان از قبل برنامه ریزی کرده بود، امکان برگزاری بازی دوستانه با عمان وجود نداشت اما در کمال تعجب، امروز تیم تولید محتوای فدراسیون، خبری در اختیار برخی رسانه ها قرار داد مبنی بر این که فدراسیون فوتبال ایران و عمان با هم توافق کرده بودند بازی دوستانه برگزار کنند و برانکو مانع برگزاری این بازی شده است!

 

انتشار این خبر در رسانه های داخلی، دلخوری سرمربی تیم ملی عمان را به دنبال داشت. برانکو ایوانکوویچ در گفتگوی اختصاصی با ما به این جریان سازی رسانه ای واکنش نشان داده است.

 

حمید استیلی با کارمند فدراسیون به اردوی عمان آمد

برانکو ایوانکوویچ ابتدا درباره ملاقات جمعه شب با حمید استیلی گفت: بعد از آن که روز جمعه با تیم ملی نپال در دوحه بازی کردیم، حمید استیلی به اتفاق یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال و دوست خوبم مهرداد مسعودی به هتل محل اقامت ما آمدند. از آن جایی که کشور ایران و فوتبال و مردمش همیشه در قلب من جا دارند و بخش مهمی از زندگی کاری و حرفه ای من هستند، با روی باز از آنها استقبال کردم. با هم درباره مشکلات حرف زدیم و آنها از لغو اردوی تیم ملی ایران در کانادا و مشکلاتی که در راه آماده سازی دارند، گفتند و من هم گفتم خوشحال می شوم اگر بتوانم در مسیر آماده سازی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی، به آنها کمک کنم. 

 

گفتم در فیفا دی های بعدی آماده بازی با ایران هستیم

سرمربی تیم ملی عمان ادامه داد: آنها گفتند به این دلیل قطر را برای برپایی اردو انتخاب کردند که تیم های ملی مختلفی در حال حاضر در دوحه اردو زده اند و قصد دارند با تمام این تیم ها مکاتبه کنند تا در صورت امکان با آنها بازی تدارکاتی داشته باشند. من هم طبق تجربه های خودم، گفتم این روش مناسبی برای انتخاب حریف تدارکاتی نیست و قطعا تیم ها از قبل برنامه ریزی کرده اند. آنها از من سوال کردند آیا امکان برگزاری بازی دوستانه میان ایران و عمان وجود دارد که برای آنها توضیح دادم در حال حاضر چنین فرصتی در اختیار نداریم و می توانیم در آینده و فیفا دی های بعدی در صورت تفاهم دو فدراسیون و ترسیم برنامه و اهداف فنی، با هم دیدار داشته باشیم.

 

به اندازه دو بازی بازیکن دعوت کرده بودم

برانکو ایوانکوویچ تاکید کرد: به حمید استیلی گفتم من برای دو بازی با نپال و نیوزلند برنامه ریزی کردم و به اندازه دو بازی بازیکن دعوت کردم. بازی اول را مقابل یک تیم ضعیف و بازی دوم را مقابل تیمی قوی تر طراحی کردم تا تیم خودم را ترمیم کنم. آن شب به او توضیح دادم ما همین امروز (جمعه سوم ژوئن برابر با 13 خرداد) با نپال بازی کردیم و به رغم برتری 2 بر صفر، دو بازیکن مصدوم دادیم و پنجشنبه (نهم ژوئن برابر با 19 خرداد) با نیوزلند بازی داریم و نمی توانیم بازی دوم مان را کنسل کنیم تا به مصاف ایران برویم. چرا که از قبل برنامه ریزی کردیم. نظر استیلی این بود که ما روز دوشنبه و در فاصله این دو بازی، با ایران بازی کنیم که برای او توضیح دادم چنین چیزی غیرممکن است. به او گفتم برای پیاده کردن تاکتیک های ذهنی خودم و ترمیم تیم دو بازی دوستانه و تعداد مشخصی جلسه تمرینی در نظر گرفته ام و گنجاندن یک بازی در این تقویم، تمام برنامه های ما را مختل می کند.

 

فدراسیون فوتبال عمان به نامه ایران ترتیب اثر نداد

سرمربی تیم ملی عمان افزود: آن شب همه حرف ها زده شد و اعلام کردم اگر مایل باشند می توانند برای فیفا دی های بعدی به فدراسیون فوتبال عمان نامه بدهند. فردا صبح از فدراسیون فوتبال عمان خبر دادند فدراسیون فوتبال ایران نامه ای داده و پیشنهاد کرده دو تیم روز دوشنبه در دوحه با هم بازی کنند که آنها هم به این دلیل که از قبل برای اردوی دوحه برنامه ریزی کرده بودند، به این نامه ترتیب اثر ندادند اما متاسفانه امروز دوستانم از ایران خبر داده اند در تهران اینگونه وانمود شده که دو کشور قرار بازی دوستانه با هم داشتند و من این قرار را به هم زدم و با برگزاری بازی مخالفت کردم! ما از حدود دو ماه قبل برنامه ریزی کرده بودیم و طبق همان برنامه در اردوی دوحه پیش می رویم. این که من برنامه ای را تغییر داده باشم یا با توافقی مخالفت کرده باشم به هیچ وجه درست نیست. اصلا مسابقه ای در کار نبود که من مخالف برگزاری آن باشم.

 

به عمان تعهد دارم، به ایران علاقه!

برانکو در پایان گفت: من سرمربی تیم ملی عمان هستم و تیم ملی این کشور را برای حضور در جام ملتهای آسیا آماده می کنم. وظیفه و اهداف من کاملا مشخص است. خارج از تعهد حرفه ای اما به عنوان یک مربی که دورانی از زندگی حرفه ای خود را در ایران سپری کرده، همیشه علاقه مند هستم برای فوتبال ایران بهترین ها رقم بخورد. این صرفا علاقه قلبی من است و حرفه من نیست. این مرزها در فوتبال حرفه ای کاملا مشخص است. من به عمان تعهد دارم و باید بهترین برنامه را برای آماده سازی تیم ملی این کشور پیش ببرم.

 

همه مقصرند، غیر از فدراسیون موقت

توضیح طرفداری: برانکو با چه زبانی بگوید وظیفه او و فدراسیون فوتبال عمان نیست که به فکر تیم ملی ایران باشند؟ جالب اینجاست که عمان به جام جهانی راه پیدا نکرده و برانکو برای حضور در جام ملتهای آسیا از قبل برنامه ریزی کرده اما ما که به جام جهانی رسیده ایم، فدراسیون فوتبال موقت مان، تیم ملی را بدون هیچ برنامه ای به دوحه می فرستد تا تازه به روش التماسی در قطر برای تیم ملی بازی تدارکاتی جور کند! به نظر می رسد عده ای که برای توجیه برنامه ریزی فدراسیون فوتبال و آسیبی که این برنامه ریزی ضعیف به آماده سازی تیم ملی زده، دنبال مقصر می گردند، اینگونه وانمود کرده اند که برانکو بازی ایران و عمان را لغو کرده وگرنه سفر تیم ملی به دوحه بی دلیل نبوده و قرار بوده ایران مقابل عمان بازی کند! لابد در آینده هم جمال بلماضی نامرد(!) مانع آماده سازی تیم ملی در بازی ایران و الجزایر می شود و در مجموع همه مقصر هستند غیر از میرشاد ماجدی و حسن کامرانی فر!

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------