انتقال چربی به صورت؛ نحوه انجام، عوارض و کاربرد آن



انتقال چربی،تزریق چربی،كاهش چربی زیر پوست،مزایای تزریق چربی

تزریق کردن چربی

 

با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم ميشود که افتادگی پوست و شلی و چین و چروک را بیش تر ميکند ، بدین ترتیب پرتر بودن صورت سبب جوانتر شدن آن ميشود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص ميشود .

آیا ميدانيد بدون افزایش وزن می توانید صورت و دستهای خود را چاقتر و جوانتر كنید؟ آیا تا به حال عکس تزریق چربی دیده اید؟ آیا ميدانيد همیشه بعد از كاهش وزن ، نخستین جایی كه لاغرتر ميشود و دچار شلی و افتادگی مي شود همان صورت و پشت دست شماست؟ آیا ميدانيد پیری صورت در برخی اشخاص به علت كاهش چربی زیر پوست است و نه صرفا پیری خود پوست ؟

 

با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم ميشود که افتادگی پوست و شلی و چین و چروک را بیش تر ميکند ، بدین ترتیب کشیدن و بالا بردن پوست سبب جوان سازی کلی نمی شود. گاهی وقت ها سفت تر و کشیده تر نمودن پوست سبب جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت سبب جوانتر شدن آن ميشود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص ميشود . 

 

بعضی از مزایای تزریق چربی 

- ظاهری زیبا که سبب افزایش اعتماد به نفس شما در ارتباطات اجتماعي و روابط با همسرتان خواهد شد. 

- این شیوه بافت پوست را بهبود می بخشد .

- بهبود تن پوست و جوانسازی پوست 

- چربی ناخواسته می تواند از یک ناحیه ديگر بدن شما گرفته شود و می تواند یک محل ديگر را برجسته تر کند .

- استفاده از پرکننده های طبيعي احتیاج به یک بار هزینه کردن دارد و در مقایسه با ديگر پرکننده ها که باید هر چند ماه یک بار مجدد انجام شوند، شیوه باصرفه ای است .

- تغيير شکل و بدترکیبی های بوجود آمده در بدن می تواند اصلاح شود .

- چربی انتقال یافته به ناحیه صورت می تواند ۳ تا ۵ سال دوام داشته باشد .

- چربی برداشت شده از قسمت ديگر بدن شما، ایمن ترین پرکننده موجود در بازار است 

- در این شیوه، بدن شما نیازی به تطابق با یک ماده خارجی ديگر ندارد .

- چربی می تواند  تقریبا به هر منطقه از بدن شما تزریق شود .

 

انتقال چربی،تزریق چربی،كاهش چربی زیر پوست،مزایای تزریق چربی

عمل تزریق چربی

 

مرحله های تزریق چربی 

 

عمل تزریق چربی، دارای چند مرحله است:

1- اول چربی موردنیاز برداشته ميشود .

در مرحله نخست از عمل تزریق کردن چربی، اول پس از مشخص شدن اندامی که از آن چربی خارج خواهد شد، چربی موردنیاز به وسیله یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته ميشود . ( شیوه لیپوساکشن) این مرحله با دقت زيادي انجام می گیرد زیرا بافت و سلول های چربی ابداً نباید اسیب ببینند.

 

همچنين موقع استفاده از سوزن، پزشک متخصص این عمل را با نهایت دقت انجام ميدهد که بافت چربی اسیب نبیند. همچنين باید بدانید که اندازه چربی خارج شده از بدن فرد، بسیار کم میباشد . برخی ها فکر ميکنند که پس از خارج شدن چربی از بدن، آن ها به اندازه قابل توجهی لاغر خواهند شد در صورتیکه این فکر درست نیست. 

 

2- آنگاه چربی خارج شده جدا ميشود . 

براي عمل تزریق چربی، صرفا به سلول های چربی احتیاج است و نه موادی که به آن ها چسبیده اند. بدین ترتیب باید چربی را از مایعات و موادی که در کنار چربی هستند جدا کرد. براي این کار از دستگاه سانتریفیوژ استفاده ميشود . سانتریفیوژ با تولید سرعتی بسیار زیاد، باعث بوجود آمدن نیروی گریز از مرکز ميشود و به همین خاطر می تواند چربی را جدا و خالص سازی کند. 

 

3- عمل تزریق چربی شروع ميشود . 

پس از اینکه چربی خالص سازی شد، تزریق چربی به اندام هدف آغاز خواهد شد. در این مرحله، پزشک متخصص شما، با یک نوع سرنگ مخصوص، چربی را به اندام های مشخص شده تزریق ميکند تا بتوان به نتیجه خوب و دلخواه رسید. 

 

موردهای منع تزریق چربی چیست؟ 

۱- مشکلات انعقادی خون( مصرف داروهای ضد انعقاد، هموفیلی و…) ۲- اختلال های سوخت وساز چربی ۳- بیماري های شدید داخلی ۴- عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی ۵- سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پاDVT و یا آمبولی ریوی ۶- بیماران لاغر۷- ضعف در سیستم ایمنی( دیابت کنترل نشده) ۸- بیماري عروق کرونر ۹- HIV 

 

انتقال چربی،تزریق چربی،كاهش چربی زیر پوست،مزایای تزریق چربی

کاربرد های تزریق چربی در زيبايي

 

مهم ترين کاربرد های تزریق چربی در زيبايي 

برطرف کردن  خط خنده و اخم 

پرحجم کردن لبها 

پرحجم کردن گونه ها 

رفع مشکلات چانه و فرم دهی آن 

از بین بردن چین وچروک صورت 

اصلاح جای زخم، فرو رفتگی ها 

زاویه دار کردن فک تحتانی 

صورت کشیده را بصورت گرد درآوردن 

پر کردن فرو رفتگی های شقیقه در اثر پیری ویا لاغري 

پر کردن گود رفتگی چشمها 

لیفت ناحیه میانی صورت 

 

تزریق چربی بهتر است یا ژل؟ 

در آخر باید بدانید هیچگاه نمی توان ذکر کرد تزریق ژل بهتر است یا چربی، باتوجه به وضعیت هر فرد پزشک باید تشخیص دهد که آیا ژل مناسب است یا چربی. این نکته را نباید فراموش کرد که تزریق ژل هیالورونیک اسید به گزارش جامعه جراحان زيبايي امریکا دومین عمل پرطرفدار جهان بعد از تزریق بوتاکس است. 

 

ولی خب بطور خلاصه باید بدانید تزریق چربی احتیاج به شرایط دشوارتری دارد، مثل استریلیزاسیون و… که اینها به خودی خود سبب افزایش چند برابری هزینه تزریق چربی در در برابر ژل ميشود ، ولی در برخی افراد بنا به علل گوناگون به تشخیص پزشک امکان تزریق ژل نمی باشد و بهتر است از چربی استفاده شود.

 

ماندگاری چربی چه مدت میباشد؟ 

همان طور که مي دانيد افرادی که تصمیم لاغري دارند، دغدغه سوزاندن چربی ها را دارند. این نوع اشخاص با ورزش کردن و … تلاش در از بین بردن و یا سوزاندن چربی ها هستند. بدین ترتیب چربی ها، من جمله چربی شکم و… با ورزش کردن از بین میرود . بدین ترتیب چربی های تزریق شده هم از بین خواهند رفت.

 

اینکه چربی ها چه موقع از بین بروند به شما و فعالیت شما بستگی دارد. همچنين چربی ها جذب بدن میشوند که این هم یک عامل اساسی براي ماندگاری چربی است. ولی در کل، تزریق چربی، یک عمل ماندگار است که معمولاً چند سال طول میکشد که اثرآن بطور کامل از بین برود. 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------