چگونه قد بلند شویم؟



چگونه قد بلند شویم,افزایش قد,چطور قد بلند شویم

چطور قد بلند شویم

 

چطور قد بلند شویم؟

قد بلند بودن یک امتیاز برای خوش تیپ و زیبا بودن شمرده می شود. البته شاید همه ما قدبلند متولد نشویم. ولی سؤال این است که آیا راهی برای افزایش قد وجود دارد؟ آیا ما می توانیم در افزایش قد خود یا فرزندمان تأثير داشته باشیم؟ چه راه هایی برای اینکار وجود دارد؟ برای جواب به این پرسش ها، مطلب زیر را بخوانید.

پژوهش ها هم نشان میدهند که رشد قدِ بیشتر اشخاص در اواسط دهه ی سوم زندگی متوقف می شود. بنابراین چنانچه کاملاً بالغ نشده اید یعنی که هنوز امکان دارد بتوانید قد بکشید.

 

عوامل رشد قد به صورت طبیعی

داشتن تغذیه سالم

یک فرد هنگامی که چاق باشد کوتاهتر بنظر می رسد. نه تنها این مسئله، بلکه داشتن اندام مناسب با درست غذا خوردن شما را بلندتر قد و همینطور سالم تر می کند

 

پروتئین

پروتئین خالص مانند حبوبات، سویا و اجیل سبب میشوند که ماهیچه شما رشد کند و استخوان های سالم تری داشته باشید. کربوهیدارت ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه سبب دور کردن شما از این مسئله می شوند.

 

کلسیم

کلسیم، در برگ سبز سبزیجات مثل اسفناج، کم و در غذا های غنی شده یافت میشوند و کمک می کنند که استخوان های سالم تری داشته باشید.

 

ویتامین دی. ویتامین دی سبب رشد استخوان و ماهیچه در کودکان می شود و کمبود آن جلوی رشد را میگیرد.

 

بیشترین مقدار ویتامین دی از نور افتاب بدست می آید. تنها با ۱۵ دقیقه ماندن زیر نور افتاب میتوان مقدار لازم ویتامین دی را جذب کرد.

 

روی

روی دریافتی خود را با استفاده از غذا هایی مثل حبوبات، تخم مرغ و شکلات افزایش دهید تا رشد سلامت شما بهبود یابد. مصرف روی به ویژه در بچه ها اهمیت دارد چرا‌که کمبود روی سبب توقف رشد می شود.

 

چگونه قد بلند شویم,افزایش قد,چطور قد بلند شویم

چی بخوریم تا قد بلند شویم

 

ژنتیک

درک کنید که قد اغلب به واسطه ی ژنتیک تعيين می شود. دانشمندان بر این باورند که ۶۰ تا ۸۰ درصد قد شما به وسیله ژن تعيين می شود. متأسفانه یا شما ژن بلند دارید ویا ندارید. این به این معنی نیست که بگوییم چنانچه پدر و مادری کوتاه قدی دارید، قدتان رشد نمی کند؛ بلکه تنها به این معناست که با داشتن پدر و مادر کوتاه قد، بیشتر ممکن است شما کوتاه قد باشید.

 

ورزش

از آن جا که صفحات رشد و اینکه ستون فقرات شما میتواند فشرده شود مردم فکر می کردند که وزنه برداران و ورزش های تاثیر گذار میتواند باعث توقف رشد شما شود

 

این تصور کاملاً نادرست است و در واقع به صورت علمی ثابت نشده است که اینگونه ورزش ها در افزایش قد شما به صورت مثبت یا منفی عمل میکنند.

 

ولی شواهدی وجود ندارد که وزنه برداری می تواند رشد شما را متوقف کند چنانچه فشار روی استخوان ها آن قدر زیاد نباشد که سبب بسته شدن صفحات رشد شود

 

تمرین های قدرتی هیچ تأثير منفی روی رشد قد نخواهد داشت.

 

بسیار سؤال میشود چه ورزشی برای افزایش قد موثر است. آیا می توانم با ورزش بسکتبال قد بلندتر باشم؟ آیا شنا میتواند قد من را بلندتر کند؟

 

در این مورد می توان دو تئوری مختلف را مطرح کرد اشخاصی که به ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال به صورت حرفه ای می پردازند قد بلند می شوند. افرادی که قد بلند دارند به ورزش های والیبال و بسکتبال روی می آورند.

 

بطور کلی ورزش منظم سبب افزایش قد( استخوان و عضله) کاهش توده چربی و می شود. فعالیت بدنی به هر شکل و در غالب هر نوع ورزشی که باشد سبب به بهبود رشد جسمانی می شود. ولی تا  کنون به اثبات نرسیده است که ورزش بخصوصی باعث افزایش قد شود.

 

البته ورزش هایی که باعث ضربه به استخوان ها و مفاصل شود میتواند برای نمو قدی زیان آور باشند و سبب توقف یا کم شدن نمو طولی استخوان ها شوند که این ورزش ها در سنین رشد پیشنهاد نمی شود.

 

زمانی که یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش به طور منظم با هم ترکیب میشوند ، به رشد قد شما کمک می کنند. بعضی از بهترین ورزش هایی که میتواند قد را افزایش دهد، شامل موارد زیر است:

 

چگونه قد بلند شویم,افزایش قد,چطور قد بلند شویم

با چه ورزشي قد بلند شويم

 

شنا

یکی از بهترین تمرین ها برای قد بلند شدن ، شناست؛ یک ورزش عالی که میتواند به افزایش قد کمک کند. شنا سبب کشیدگی عضلات می شود و چنانچه آنرا از سنین پائین آغاز کنید، به شما در رسیدن به قد بلند کمک می کند. با این حال، شما باید دست کم ۲ ساعت در روز به مدت ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید تا از فواید آن برخوردار شوید.

 

تمرین های حلقه( بارفیکس)

آویزان شدن از یک نوار افقی با بازو های کشیده شده ، شیوه موثری در افزایش قد است. برای انجام درست تمرین های بارفیکس، پس از آویزان شدن از بارفیکس حدود ۱۰ ثانیه در همان وضعیت بمانید و این کار را چندین بار تکرار کنید.

 

تمرین های رساندن دست به انگشتان پا

رساندن انگشتان دست به انگشتان پا یکی از تمرین های کششی است که میتوانید برای افزایش قد انجام دهید. زمانی که برای لمس کردن انگشتان پا خم می شوید، این حرکت، ستون فقرات را کشیده تر می کند. میتوانید این حرکت را هنگام ایستادن یا نشستن انجام دهید. از طرفی یک شیوه عالی برای گرم کردن پیش از آغاز تمرین های شدید است.

 

طناب

پرش از طناب تنها یک بازي سرگرم کننده برای بچه ها نیست بلکه یک تمرین عالی برای افزایش قد است. موقع طناب زدن بدن شما در حالیکه پشت و ستون فقرات کشیده می شود، راست می ماند. خم شدن مداوم زانو ها سبب می شود که ماهیچه های ساق پا به صورت عمودی کشیده شود. این حرکات فیزیکی در کنار هم توده استخوانی را در قسمت پایینی پا ها اضافه می کند که باعث افزایش چند سانتی متری قد می شود.

 

چگونه قد بلند شویم,افزایش قد,چطور قد بلند شویم

چگونه به طور طبیعی قد بلند شویم

 

هر شب خواب کافی داشته باشید

خواب هنگامی است که بدن شما در حال رشد است، پس داشتن خواب کافی برابر است با اینکه شما به بدنتان زمان کافی برای رشد می دهید.

 

چنانچه زیر سیزده سال یا کم تر از ۲۰ سال سن دارید هر شب ۹ الی ۱۱ ساعت بخوابید. هورمون رشد( HGH) در بدنمان بطور طبیعی تولید میشوند ، مخصوصا در موقع خواب عمیق یا بدون حرکت. خوب خوابیدن سبب افزایش تولید هورمون رشد در غده هیپوفیز می شود.

 

افتاب بگیرید

نور خورشید یکی از مهمترین منابع برای تامین ویتامین D است. ویتامین دی تأثير زيادي در رشد بدن دارد چرا‌که رشد استخوانها احتیاج مستقیم به این ویتامین دارد. اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید بدن شما از طریق پوست، میزان کافی ویتامین D را جذب خواهد کرد. بهترین زمان برای حمام آفتاب صبح ها و غروبها است هنگامی که نور خورشید به صورت مستقیم به شما نمی تابد، به همین علت نگرانی در مورد اشعه های مخرب نور خورشید هم نخواهید داشت.

 

چگونه قد بلند شویم,افزایش قد,چطور قد بلند شویم

چگونه قد خودرا افزایش دهیم

 

کارهای ساده ای که قد شما را بلندتر نشان می دهد

وضعیت خوبی داشته باشید

همیشه به جای قوز کردن پشت خود راست بایستید. شانه های خویش را قدری به طرف عقب بکشید. داشتن یک وضعیت و حالت خوب سبب می شود قد شما بلندتر بنظر برسد!

 

لباس های تنگ بپوشید

لباس های تنگ تر خطوط بدن شما را برجسته می کنند. اگر لباس های گشاد بپوشید، آن خطوط از بین میروند و سبب میشوند کوتاه تر بنظر برسید. لباس هایی اندازه و تنگ بپوشید که سبب می شود حس خوبی در خصوص خودتان داشته باشید با این حال لباس هایی که از پوشیدن شان عصبی و ناراحت شوید، مناسب نیستند.

 

قد خود را تقویت کنید

همیشه میتوانید پاشنه بلند بپوشید. از پوشیدن کفش های تخت یا صندل های لاانگشتی پرهیز کنید. در عوض ، کفش های پاشنه دار بپوشید.

 

بهترین خصوصیت های بدن خویش را نشان دهید

چنانچه پاهای کشیده دارید، شلوارک کوتاه یا دامن کوتاه بپوشید تا پاهایتان جلوه بیشتری پیدا کند. سعی کنید از پوشیدن ساق های گرم کننده و لگ یا شلوارهایی که به صورت بصری پاها را کوتاه می کند و کوتاه تر بنظر میرسید ، پرهیز کنید.

 

لباس های تیره بپوشید

بعضی وقت ها، بلندتر بنظر رسیدن با لاغرتر بنظر رسیدن در ارتباط است. چنانچه بتوانید باریک تر بنظر برسید، یک فرصت خوب هم وجود دارد که قد بلند تر بنظر خواهید رسید. رنگ هایی مثل سیاه، آبی تیره و سبز لجنی همگی میتوانند در ظاهر باریک تر و بلندتر شما نقش داشته باشند، به ویژه اگر در بالاتنه و پائین تنه تیره بپوشید.

 

لباس هایی با نوارهای عمودی بپوشید

پوشیدن لباس با نوارهای عمودی میتواند قد شما را بلندتر نشان دهد. نوارهای افقی این امر را برعکس را انجام میدهند، بنابراین از پوشیدن لباس هایی با نوارهای افقی جلوگیری کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------