چگونه می توان سومو اسکوات را مانند یک حرفه ای انجام داد؟



سومو اسکات با دمبل , سومو اسکوات به همراه پرش , سومو اسکوات وزنه دار

حرکت سومو اسکوات برای تقویت عضلات پایینی بدن مؤثر است

 

آشنایی با حرکت سومو اسکوات + نحوه انجام سومو اسکوات

حرکت سومو اسکوات یک حرکت ورزشی ترکیبی کاملا مناسب برای تقویت عضلات نیم تنه پایینی بدن است. اما سرانجام شما از انجام این حرکات معمولی خسته شده و زمان آن فرا می رسد که یک سری تغییرات جزئی در آن صورت دهید. این کار نه تنها باعث می شود که این حرکات تازگی داشته باشند.  بلکه همچنین باعث می شود عضلات مختلف در کانون توجه قرار بگیرند.

با حرکات متنوع sumo squat ، ران ها و ماهیچه های سرینی داخلی  (که برای حرکت دادن ران استفاده می شود) بیشتر ورزیده می شوند و در حالی که اکثر ما اینقدر به ران های داخلی خود فکر نمی کنیم ، اما هیچ کس قصد ندارد یک حرکت جادویی موثر را رد کند.

 

چگونه حرکت سومو اسکوات را شروع کنیم؟

برای شروع پاهای خود را در حالت ایستاده به اندازه کمی بیشتر از عرض شانه ها از هم باز کنید به طوری که امتداد انگشتان شست پای شما تشکیل یک زاویه 45 درجه را بدهد.

توجه داشته باشید که باید پاها کمی بیشتر از عرض شانه ها یعنی حدود 30 سانتیمتر باز شود.

 

به حالت اسکوات بیفتید ، در لگن و زانو خم شوید و به حالت نشسته قرار بگیرید. سینه را بالا نگه دارید و زانوها را بیرون بگذارید. مرتباً پایین بیایید تا ران های شما موازی با زمین باشند ، یا اگر آن را در خود دارید حتی کمی پایین تر از موازی قرار بگیرید. سپس پشت به حالت اول بایستید. هنگام انجام سومو اسکوات اطمینان حاصل کنید که پاهای خود را از زمین بلند نکنید و پایین کمرتان را گرد نکنید.

 

انواع سومو اسکوات

سومو اسکوات وزنه دار

 

مزایای سومو اسکوات , نحوه انجام حرکت اسکوات اسمو , انواع سومو اسکوات

در انجام اسکوات سومو با وزنه بهتر است از کتل بل استفاده کنید

 

اگر انجام حرکات سومو اسکوات بدون بلند کردن وزنه تأثیر مورد نظر را بر روی ران ها و عضلات سرینی نداشته و به اندازه کافی باعث خسته کردن  این عضلات نشد، وقت آن رسیده است که برای انجام این حرکت از وزنه استفاده کنید.

شما می توانید این کار را به هر روشی که دوست دارید انجام دهید اما توصیه ما به شما این است که از دمبل یا کتل بل (وزنه ای گوی مانند با یک دسته) استفاده کنید.

 

برای این کار وزنه را با دو دست خود در قسمت جلوی بدن نگه داشته و به سمت زمین آویزان کنید. این بدان معناست که شما همچنین می فهمید که با اسکوات خود به اندازه کافی عمیق می روید. برای این کار وزنه باید تقریبا زمین را لمس کند.

 

سومو اسکوات با چرخش کتل بل

 

سومو اسکوات وزنه دار , نحوه حرکت سومو اسکوات , آموزش حرکت سومو اسکوات

در انجام حرکت سومو اسکوات چرخشی باید پاها را بیش تر از عرض شانه باز کرد

 

اگر شما از وزن کتل بل برای انجام حرکت اسکوات خود استفاده می کنید می توانید به آسانی تمرین خود را با چرخاندن کتل بل ترکیب کنید.

در این حالت وضعیت ایستادن شما کمی متفاوت نسبت به حالت قبلی است یعنی در این حالت باید پاهای شما کمی بیشتر  از قبل باز شود. این کار سبب می شود تا ماهیچه های ران های داخلی بیشتر مورد هدف قرار بگیرد. درست مانند حرکت سومو اسکوات معمولی اما با تأثیر بیشتر بر روی رانها.

 

در حالی که کتل بل را با هر دو دست خود در جلوی بدن خود نگه داشته اید، در یک حرکت اسکوات کم عمق افتاده و کتل بل را بین پاهای خود به عقب بچرخانید.باسن خود را به سمت جلو رانده و کتل بل را در حالت ایستاده به سمت بالا و تا ارتفاع شانه بچرخانید ، سپس آن را تحت کنترل به سمت پایین بچرخانید.

 

سومو اسکوات به همراه پرش

 

سومو اسکات با دمبل , سومو اسکوات به همراه پرش , سومو اسکوات وزنه دار

در صورت عدم وجود وزنه می توانید حرکت سومو اسکوات پرشی را انجام دهید

 

در صورتی که وزنه ندارید تا با آن حرکت سومو اسکوات را انجام دهید و در عین حال می خواهید که به نتیجه مشابهی برسید و ضربان قلبتان افزایش یابد و ران های شما تحت فشار لازم قرار بگیرد می توانید از حرکت سومو اسکوات به همراه پرش استفاده کنید. به جای اینکه از حالت چمباتمه بلند شوید و به حالت ایستاده درآیید ، به صورت انفجاری به عقب رانده و مستقیم به بالا بپرید. به آرامی فرود بیایید و مستقیماً داخل یک اسکوات دیگر بروید.

 

مزایای حرکت سومو اسکوات

 

 مزایای سومو اسکوات , نحوه انجام حرکت اسکوات اسمو , انواع سومو اسکوات

سومو‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌ اسکوات باعث تقویت ماهیچه هایی میشود که برای راه رفتن مورد استفاده می شود

 

به طور کلی حرکات اسکوات یک روش مؤثر و فوق العاده برای تقویت و عضله سازی نیم تنه پایینی بدن است، باعث افزایش ثبات و بهبود تعادل می شود. از آنجایی که حرکت اسکوات یک حرکت ترکیبی است، باعث تقویت ماهیچه هایی می شود که در طول روز برای انجام فعالیت های روزمره مانند پیاده روی، دویدن، پریدن و بالا رفتن از پله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سومو اسکوات مخصوصا باعث افزایش فعالیت عضلات نزدیک کننده که در امتداد ران قرار دارد می شود. همچنین این امر عضلات اصلی شما را که به روش های مختلف نسبت به حالت اسکوات معمولی فعال می شوند ، به چالش می کشد.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------