حرکات ورزشی برای تقویت زانو+تصویر



ورزش برای تقویت زانو,حركاتی برای تقویت زانو,نرمش برای تقویت زانو

توجه:انجام صحیح حرکات موجب تقویت زانو میشود

 

حركاتی برای تقویت زانو+ تصویر
مفصل زانو از آنجا كه یكی از مفاصل پر تحرك بدن است بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و چون وزن بدن را نیز تحمل می‌كند تحت فشار بیشتری نیز قرار دارد. بافت همبندی نواری شكلی به نام نوار ایلئوتیبیان از ماهیچه‌ای در قسمت خارجی مفصل ران منشأ گرفته و پس از عبور از ناحیه خارجی زانو به قسمت فوقانی درشت نی منتهی می‌شود.


ساییده شدن این نوار به قسمت برجسته تحتانی استخوان ران باعث التهاب و درد در سمت خارجی زانو می‌شود. این اتفاق بیشتر اوقات هنگام دویدن رخ می‌دهد. سفت بودن این نوار، سفت بودن ماهیچه‌های ران و لگن، متفاوت بودن اندازه پاها و دویدن روی سطوح شیبدار نیز باعث بروز این حالت می‌شود. حركات زیر به برطرف شدن این حالت كمك می‌كند که برای تقویت زانو مفید میباشد.

 

ورزش برای تقویت زانو,حركاتی برای تقویت زانو,نرمش برای تقویت زانو

 

توجه:انجام صحیح حرکات موجب تقویت زانو میشود

حركت اول:
برای تقویت زانو های خود پاهای خود را به حالت ضربدری قرار داده و خم شوید و سعی كنید انگشتان پای خود را لمس كنید. 30 ـ 15 ثانیه در همین وضعیت بمانید و بعد به حالت ایستاده باز گردید. 3 بار این حركت را تكرار كرده و بعد جای پاهایتان را عوض كرده و مجدد این كار را تكرار كنید.


حركت دوم:
در كنار دیوار به پهلو بایستید و یك دست را به دیوار تكیه دهید پایی را كه دورتر از دیوار قرار گرفته است از مقابل پای دیگر به حالت ضربدری عبور دهید. دقت كنید كه كف هر دو پای شما روی زمین قرار گیرند. مفصل ران خود را به سمت دیوار خم كنید. 15 ثانیه این كشش را حفظ كنید. پس از این كه این حركت را 3 بار تكرار كردید جای پاها را عوض كرده و حركت را مجدد تكرار نمایید این حرکت برای تقویت زانو بسیار مفید می باشد.

 

حركت سوم:
رو به دیوار ایستاده و هر دو دست خود را همسطح چشمانتان روی دیوار قرار دهید. یك پا را عقب‌تر قرار دهید و پاشنه آن را به زمین بچسبانید. پای عقب‌تر را به سمت داخل بچرخانید و به آرامی به سمت دیوار خم شوید تا در پشت ران كشش را احساس كنید. 30 ـ 15 ثانیه در همین حال بمانید. این حركت را 3 بار در هر پا تكرار كنید.
 منبع: jamejamonline.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------