آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

آمریکا مبادله ارزهای رمزنگاری شده را تحریم می کند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد که مبادله ارزهای رمزنگاری شده را به دلیل نقش آنها در حملات باج افزارها تحریم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان بی سی، تحریم ارزهای رمزنگاری شده توسط خزانه داری دولت بایدن اولین اقدام واشنگتن علیه تبادلات ارزی مجازی است و این تصمیم پس از یک سری حملات سایبری علیه چندین صنعت آمریکا و حتی سازمان های دولتی اتخاذ شد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا در توجیه اقدام خود اعلام کرد که پرداخت باج افزارها تنها در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که بیش از چهار برابر سال ۲۰۱۹ است.

 

باج افزار نوعی حمله سایبری است که در آن کاربران اغلب دسترسی به برنامه های کلیدی را مسدود کرده و برای باز کردن قفل آنها، معمولاً با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین درخواست پرداخت می کنند.

 

در ادامه تهدید دولت بایدن علیه ارزهای رمزنگاری شده، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده مبادله ارزهای رمزنگاری شده (Suex) را به دلیل نقش آفرینی در تسهیل معاملات مالی برای کاربران باج افزار را در لیست تحریم ها قرار می دهد.

 

به گزارش شبکه سی ان بی سی، معاملات ارزهای رمزنگاری شده غیر متمرکز هستند و ردیابی آنها دشوارتر از معاملاتی است که از طریق موسسات مالی سنتی انجام می شود.

 

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه افزود: در مورد مرکز (Suex) این امر به تسهیل فعالیت های غیرقانونی برای دستاوردهای غیرقانونی خود اقدام کرده است.

  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------