آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آمار كشته‌های معترضان عراقی به 300 نفر رسید



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات عراق
نیروهای امنیتی عراق چهار نفر دیگر را در جریان تظاهرات روز پنج‌شنبه مخالفان دولت در مرکز بغداد به ضرب گلوله کشتند و دبیرکل سازمان ملل از افزایش کاربرد گلوله جنگی در اعتراضات عراق، ابراز نگرانی كرد.

به گزارش بهارنیوز، تظاهرات عراقیها امروز همزمان با بغداد و بصره در شهرهای مذهبی کربلا و نجف هم ادامه یافت. در بغداد 4 نفر از معترضان به ضربه گلوله ماموران کشته شدند و تعداد کشته ها تاکنون به حدود 300 نفر رسیده است.

 

معترضان در پایتخت عراق برای سیزدهمین روز متوالی در نقاط مرکزی بغداد تجمع کردند و ضمن ادامه تظاهرات خود علیه فساد، بیکاری و ضعف خدمات عمومی ارائه شده از سوی دولت با نیروهای نظامی و امنیتی درگیر شدند.

 

مطابق تایید پلیس و مراکز درمانی پایتخت عراق، افزون بر ثبت رسمی ۴ کشته در جریان اعتراض‌های روز پنجشنبه، ۳۵ تن از تجمع‌کنندگان در نزدیکی پل شهدای بغداد بر اثر خشونت پلیس و نیروهای امنیتی عراق زخمی شدند. همزمان در جنوب عراق نیز معترضان خشمگین با آتش زدن لاستیک خودرو ورودی بندر اُم قصر را مسدود کردند و حمل و نقل کالا از طریق این بندر را مختل کردند.

 

با وجود گذشت بیش از یک ماه از آغاز اعتراض‌های خونین مردم علیه ناکارآمدی حکومت عراق، دولت این کشور هرگونه راه مسالمت‌آمیز برای فرونشاندن اعتراض‌ها را رد کرده است. در جریان این اعتراض‌ها تاکنون حداقل 300 نفر کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------