شیرکاکائو را از صبحانه کودکان حذف کنید



شیر کاکائو،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهتر است از شیرکاکائو برای صبحانه کودکان استفاده نشود، زیرا باعث چاقی، کاهش یادگیری، خرابی دندان به علت قندبالا و افزایش پرخاشگری به علت شکر بالا می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر یحی پاسدار با بیان اینکه صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی برای کودکان است و باید به این وعده غذایی بسیار اهمیت داد، اظهار کرد: مصرف صبحانه به کودکان در سنین پیش دبستانی و دبستان انرژی و مواد مغذی کافی را رسانده و سبب افزایش یادگیری و تمرکز می شود، بنابراین اختصاص زمان مناسب و کافی به صرف صبحانه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به هیچ وجه نباید صبحانه کودک را نادیده گرفت.

 

وی با عنوان اینکه یک صبحانه خوب باید شامل مواد مغذی و با کمترین مقدار چربی، شکر و نمک باشد، گفت: نمونه مواد غذایی مناسب صبحانه برای کودکان می تواند موادی همچون نان تازه، شیر و پنیر، تخم مرغ، شیره خرما و کنجد و عسل باشد.

 

وی گفت: پنیر و گردو، تخم مرغ، عدسی، فرنی، شیربرنج و حلیم همراه نان سنگگ یا بربری تازه صبحانه های مناسبی برای کودکان می باشد.

 

وی با بیان اینکه بهتر است در طول هفته صبحانه ها تکراری نباشد و هر روز از مواد غذایی متنوع مصرف شود، گفت: خوردن عدسی، یک لیوان آب پرتقال طبیعی و یا برش هایی از مرکبات، یک عدد تخم مرغ آب پز همراه با نان کامل و مقدار کمی کره جهت صبحانه مناسب هستند. نوشیدن چای یا قهوه نیز به دلیل داشتن کافئین سبب افزایش انرژی و هوشیاری در طول روز می شود.

 

به گفته این متخصص تغذیه می توان از شربت عسل و آبلیموی تازه در وعده صبحانه استفاده کرد که از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کند و سبب افزایش اشتها می شود.

 

وی گفت: بهتر است از  شیرکاکائو برای صبحانه کودک استفاده نشود، زیرا باعث چاقی، کاهش یادگیری، خرابی دندان به علت قندبالا و افزایش پرخاشگری به علت شکر بالا می‌شود، لذا توصیه می شود به جای شیرکاکائو از شیر کم‌چرب استفاده شود.

 

 پاسدار با توصیه به گنجاندن آب هویج یا آب میوه تازه در وعده صبحانه کودکان، گفت: فقط مصرف شیر برای رشد و سلامتی کودک کافی نبوده و آبمیوه های تازه نیز تاثیر بسزایی در رشد کودک دارند و منبع مناسبی از ویتامین‌ها هستند.

 

این پزشک متخصص با بیان اینکه صبحانه به تمرکز بیشتر کودک کمک کرده و از خستگی زودهنگام او در طول روز جلوگیری می کند، گفت: کودکی که صبحانه نخورده باشد در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح دچار افت قند خون شده و استعداد یادگیری او بخصوص در درس هایی که به تفکر نیاز دارند، کاهش می یابد.

 

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بهترین زمان صرف صبحانه قبل از ساعت ۹ صبح است تا علاوه بر اثر آن در تامین کالری و مواد مغذی، در کنترل متابولیسم بدن نیز موثر باشد.

 

 پاسدار با توصیه به اینکه بهتر است صبحانه در محیطی با صفا همراه خانواده صرف شود، گفت: والدین باید ساعات خواب شبانه را طوری تنظیم کنند که هر روز در ساعت مشخصی و به موقع و با کمال میل این وعده غذایی مصرف شود، همچنین نرمش صبحگاهی مختصر به افزایش میل و اشتها به صبحانه در کودکان کمک می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------