آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی چه زمان به پایان می رسد؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مسکن ملی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی : با حذف تعدادی دیگری از متقاضیان غیر قطعی مرحله اول و افزایش ظرفیت، زمان قطعی ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی به زودی اعلام می‌شود.

تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این است که با حذف متقاضیان غیر قطعی در مرحله اول ظرفیت بیشتری برای ثبت نام در مرحله دوم فراهم شود و بعد از آن سامانه آباد برای ثبت نام باز شود.

 

اکنون پالایش متقاضیان غیرقطعی مرحله اول به مرحله «سابقه سکونت ۵ ساله» رسیده است و حتی افرادی که پیامک تایید را دریافت کردند به عنوان متقاضی قطعی حساب نمی‌شوند و ممکن است هنگام معرفی به بانک به دلیل عدم سابقه سکونت ۵ ساله، حذف شوند.

 

پیش تر وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود که ۴۲ درصد از متقاضیان مسکن ملی فاقد شرایط هستند و بر اساس پالایش انجام شده اکنون تنها ۱۲۳ هزار نفر واجد شرایط هستند و کار تشکیل پرونده آنها شروع شده است.

 

با این حال با بررسی یکی از بندهای مهم یعنی سابقه سکونت پنج ساله که اکنون براساس حروف الفبا درحال انجام است ممکن است این آمار افزایش پیدا کند. 

 

«محمود محمودزاده» گفت: متقاضیان ثبت نام در طرح مسکن ملی منتظر باشند زیرا به زودی زمان ثبت نام جدید اعلام خواهد شد و مردمی که در مرحله اول موفق به ثبت نام نشدند، می‌توانند در این دور اقدام به ثبت نام کنند.

 

به گفته محمودزاده ثبت نام مسکن ملی در دور دوم نیز از طریق سایت سامانه آباد به آدرس https://tem.mrud.ir/ انجام خواهد شد.

 

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افرادی که تمام شریط را داشته و برای عقد نهایی قرارداد به بانک معرفی می شوند باید در مرحله اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون آورده داشته باشند.

 

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی

متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

 

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

 

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

 

 سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

 

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------