کشوری که زبان رسمی ندارد!



اخبار,اخبار گوناگون,کشوری که زبان رسمی ندارد

با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا زبان رسمی ندارد، زبان انگلیسی، پرکاربردترین زبان است و دلیل آن کاملاً ساده است، زیرا آمریکا قبل از استقلالش مستعمره بریتانیا بود و به دنبال آن، آمریکا فرهنگ و زبانش را از بریتانیایی ها به ارث برد و بسیاری از ساکنان آمریکا اصالت و ریشه ای بریتانیایی دارند.

به گزارش تابناک باتو،  یک جمله رایج و متداول می گوید: اگر می خواهی به آمریکا بروی، باید زبان انگلیسی را بیاموزی؛ اما آیا می دانستید به موجب قوانین ایالات متحده، افراد می توانند بدون دانستن حتی یک کلمه زبان انگلیسی شهروند آمریکا شوند؟ چرا که زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور به شمار نمی رود.

 

معروف است مردم آمریکا به زبان انگلیسی صحبت می کنند، با وجود این، زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور به شمار نمی رود.

 

پس زبان رسمی ایالات متحده آمریکا چیست؟

در این صورت ممکن است برخی بر این باور باشند که زبان اسپانیایی زبان رسمی آمریکاست، زیرا مهاجران مکزیکی آمریکا، بیشترین تعداد را به نسبت مهاجران سایر کشورها دارند. اما این باور اشتباه است. به بیانی ساده، آمریکا هیچ زبان رسمی ندارد. به غیر از آمریکا هیچ کشوری نیست که زبان رسمی نداشته باشد.

 

چگونه چنین چیزی ممکن است؟

فقدان زبان رسمی در ایالات متحده اتفاقی نیست، بلکه یکی از اصول مردم آمریکاست. تلاش های زیادی برای تصحیح این موضوع وجود داشت؛ اما همه ی آنها منجر به شکست شد. در سال ۱۸۷۰ میلادی، یک سیاستمدار آمریکایی به نام «جان آدامز» تلاش کرد تا کنگره را برای نیاز به برداشتن گامی در این راستا، اقناع کند، اما با انتقادات تند و محکومیت های شدیدی روبه رو شد که مدعی بودند، او با این حرکت قصد دارد بر آزادی فردی اشخاص تأثیر بگذارد.

 

البته آمریکا ادّعا می کند، دموکراسی تنها دلیل برنداشتن این گام است، به گونه ای که این کشور سالانه پذیرای هزاران مهاجر از کشورهای مختلف جهان است؛ بنابراین، انتخاب یک زبان رسمی برای آمریکا به مثابه تبعیض در حق سایر زبانهاست.

 

اما بارزترین زبان هایی که در ایالات متحده به کار می رود، کدام ها هستند؟!

با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا زبان رسمی ندارد، زبان انگلیسی، پرکاربردترین زبان است و دلیل آن کاملاً ساده است، زیرا آمریکا قبل از استقلالش مستعمره بریتانیا بود و به دنبال آن، آمریکا فرهنگ و زبانش را از بریتانیایی ها به ارث برد و بسیاری از ساکنان آمریکا اصالت و ریشه ای بریتانیایی دارند.

 

به همین دلیل همه ساکنان تقریباً تسلّط نسبی به قواعد اساسی زبان انگلیسی دارند. پس از انگلیسی، زبان اسپانیایی، چینی، فرانسوی و تاگالوگ (از زبان های جزایر اقیانوس آرام و دومین زبان فیلیپین و آمیخته ای از اسپانیایی و انگلیسی) و پس از آن زبان ویتنامی قرار دارد.

 

در فهرست ده زبان پرکاربرد ایالات متحده زبان عربی در رتبه ششم این فهرست قرار دارد. زبان عربی چهارمین زبان است که با سرعت زیادی پس از زبان های تِلوگو، بنگالی و زبان تامیلی در حال انتشار در آمریکاست.

 

فهرست ده زبان پر انتشار در ایالات متحده براساس دفتر آمار آمریکایی و سایت اطلس جهان بدین قرار است؛

 

انگلیسی: ۲۳۱ میلیون تن 

اسپانیایی: ۳۷ میلیون تن

چینی (کانتون، ماندارین و ...): در حدود سه میلیون تن

تاگالوگ: بیش از دو میلیون تن

ویتنامی: در حدود دو میلیون تن

عربی: یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن

فرانسوی: در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن

کره ای: یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن

روسی: بیش از یک میلیون تن

آلمانی: نزدیک به یک میلیون تن

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------