تازه های آموزش انواع غذاها

روش های درست کردن آش گوشت بوشهری

طرز تهیه آش گوشت بوشهری: طعمی به یاد ماندنی از جنوب ایران

طرز تهیه آش گوشت بوشهری: طعمی به یاد ماندنی از جنوب ایران روش پخت آش گوشت بوشهری در این مقاله از…

انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج



 انواع پلو با گوشت چرخ کرده, طرز تهیه ی انواع پلو با گوشت چرخ کرده

پخت انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج

 

طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج

بعضی از پلوهای ایرانی مخلوط هستند که طرفداران زیادی دارند. در ادامه لیست انواع غذاها که با گوشت چرخ کرده و برنج آماده می شوند گردآوری شده است.

طرز تهیه کلم پلو با گوشت چرخ کرده

کلم پلو با مواد مختلف و به صورت های متفاوتی پخته می شود، هم با کلم برگ و هم با کلم قمری می توانید بپزید برای پخت آن باید دقت کنید. کلم پلو با گوشت چرخ کرده از کلم، پیاز، برنج، گوشت چرخ کرده و رب گوجه فرنگی تهیه می شود. البته در بعضی دستورها به جای رب از سبزی مخصوص کلم پلو (همان سبزی معطر شامل ریحان، تره، ترخون و شوید) استفاده می شود. در این غذا می توانید گوشت ها را به صورت قلقلی و یا ساده در آن استفاده کنید. در مطلبی دیگر طرز تهیه ی کلم پلو را برای شما به صورت کامل آورده ایم. ( بیشتر بخوانید : طرز تهیه کلم پلو )

 

طرز پخت کلم پلو با گوشت چرخ کرده

 

طرز تهیه شوید پلو با گوشت چرخ کرده

این غذا علاوه بر خوشمزگی بسیار مقوی هم است. برای پخت این غذا، به برنج، لوبیا چشم بلبلی و گوشت چرخ کرده و پیاز احتیاج دارید. البته در این دستور می توانید لوبیا را حذف کنید. به این صورت که لوبیا را بپزید و گوشت ها را با پیاز بپزید در پایان لوبیاها را به برنج و شوید اضافه کنید و آبکش کنید و پس از آبکشی گوشت ها را به صورت لایه بین برنج ها بدهید. و مقداری زعفران دم کرده روی آن بدهید. ( بیشتر بخوانید : طرز تهیه شوید پلو با گوشت چرخ کرده )

 

پخت شوید پلو با گوشت چرخ کرده

 

طرز تهیه نخود پلو

نخود پلو، را با نخود فرنگی و برنج و گوشت چرخ کرده و رب گوجه تهیه می شود. به این صورت که ابتدا نخود فرنگی ها را بپزید و پیاز و گوشت چرخ کرده را بپزید و رب و نخود فرنگی را به آن اضافه کنید. و پس از پخت مواد و برنج آبکش شده آن ها را به صورت لایه ای دم بگذارید. ( بیشتر بخوانید : طرز تهیه نخود پلو )

 

طرز تهیه نخود پلو با گوشت چرخ کرده

 

طرز تهیه کرفس پلو

کرفس پلو، از غذاهایی است که با برنج و کرفس و گوشت چرخ کرده و چاشنی های دیگر تهیه می شود. نحوه ی پخت کرفس پلو را قبلا برای شما آورده ایم. ( بیشتر بخوانید : طرز تهیه کرفس پلو )

 

درست کردن کرفس پلو با گوشت چرخ کرده

 

طرز تهیه ماش پلو

ماش پلو را می توانید مانند عدس پلو تهیه کنید. این غذا بسیار مقوی در رشد کودکانتان می باشد. مواد اصلی این غذا برنج، ماش، گوشت چرخ کرده، پیاز است. می توانید گوشت ها را به صورت لایه ای و یا به صورت قلقلی و یا در هنگام سرو روی پلو بریزید. این کاملا سلیقه ای است. ( بیشتر بخوانید : طرز تهیه ماش پلو )

 

طرز تهیه پلو ماش با گوشت چرخ کرده

 

عدس پلو با گوشت چرخ کرده :

 

پخت عدس پلو با گوشت چرخ کرده

 

عدس پلو جزو غذاهای اصلی بر سر سفره ما ایرانی هاست و می توان به عنوان وعده غذای اصلی در ناهار یا شام آن را میل کنید. بعضی از افراد ترجیح می دهند که در کنار عدس پلو کشمش و خرما بخورند و برخی دیگر عدس پلو با گوشت چرخ کرده را ترجیح می دهند.

 

مواد لازم برای عدس پلو با گوشت :

عدس   1 پیمانه
برنج   3 پیمانه
 پیاز  2 عدد
 گوشت چرخ کرده 150-200 گرم 
 نمک و فلفل سیاه  به مقدار لازم
 زعفران دم کرده به مقدار لازم 
 کشمش پلویی به مقدار لازم 

 

طرز تهیه ی عدس پلو با گوشت چرخ کرده :

ابتدا برنج را پاک کنید و بشویید و خیس کنید. سپس عدس را پاک کنید و بشویید و با مقداری آب بپزید. اکنون به سراغ مواد گوشتی بروید. یک الی دو عدد پیاز را خلالی خرد کنید، سپس آن را تفت بدهید. و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت بدهید تا رنگ آن تغییر کند. مقداری نمک و فلفل سیاه و مقداری زعفران دمکرده به آن اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

 

قابلمه ای مناسب را آب کنید و اجازه بدهید جوش بیاید. زمانی که جوشید. برنج را به آن اضافه کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید.اجازه بدهید بجوشند. زمانی که نزدیک آبکش کردن برنج شد عدس ها را بدون آب آن به برنج در حل جوش اضافه کنید. و هم بزنید تا یکدست مخلوط شوند.

 

پس از اینکه وسط برنج کمی سفت بود و اطراف آن نرم مقداری آب سرد داخل آن بریزید و آبکش کنید. نمک برنج را بچشید اگر شور بود روی آن آب بگیرید.

 

سپس قابلمه را روی شعله ی گاز قرار بدهید. تا آب داخل آن کشیده شود. مقداری روغن داخل آن بریزید و ته دیگ مورد نظر خود را کف آن قرار بدهید. سپس برنج و عدس و گوشت ها را به صورت لایه ای داخل قابلمه بریزید و روی آن چند سوراخ بزنید و مقداری آب و روغن و زعفران دمکرده روی برنج بدهید و در آن را دمی بگذارید. زیر آن را زیاد کنید تا بخار بیفتد. زمانی که از آن بخار بیرون آمد، زیر شعله را کم کنید. اجازه بدهید حدودا نیم ساعت تا دم بکشد.

 

داخل قابلمه ای جدا مقداری کشمش را با مقداری روغن تفت بدهید. در زمانی سرو روی برنج روغن بریزید و با هم مخلوط کنید. و داخل ظرف مورد نظر بکشید و با کشمش سرخ شد تزیین کنید.

 

* می توانید گوشت ها را به صورت قلقلی تفت بدهید.

* در هر روش پخت گوشت ها چه قلقلی و می توانی مقداری رب گوجه هم اضافه کنید.

می توانید گوشت ها را با کمی آب بپزید و در پایان هنگام سرو روی برنج بریزید.

 

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده :

 

طرز پخت استانبولی با گوشت چرخ کرده

 

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده جزو غذاهای بسیار محبوب و لذیذ است که پختن آن کار بسیار آسانی است. 

 

مواد لازم برای لوبیا پلو :

برنج  4 پیمانه 
 گوشت چرخ کرده 150 گرم 
 لوبیا سبز 200 گرم 
 رب گوجه فرنگی 2-3 قاشق غذاخوری 
 نمک و فلفل سیاه  به مقدار لازم
 زردچوبه  به مقدار لازم
 دارچین  به مقدار لازم

 

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده :

ابتدا برنج را بشویید و خیس کنید. بعد لوبیا را پاک کنید و بشویید و خرد کنید و با مقداری آب بپزید.

 

ابتدا پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت بدهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت بدهید. زمانی که رنگ گوشت ها تغییر کرد لوبیا سبزها را آبکش کنید و به گوشت ها اضافه کنید.

 

و همه ی مواد را با هم تفت بدهید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پودر دارچین اضافه کنید و هم بزنید رب گوجه را اضافه کنید و تفت بدهید و مقداری آب به آن اضافه کنید و در تابه را ببندید تا لوبیاها و گوشت با هم بپزند و آب آن کاملا کشیده شود.

 

قابلمه ای مناسب را آب کنید و اجازه بدهید جوش بیاید، زمانی که جوشید برنج را به آن اضافه کنید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و اجازه بدهید کمی بحوشد. هنگامی که وسط برنج سفت بود. مقداری آب سرد روی آن بریزید و آبکش کنید. نمک آن را بچشید. و آن را تنظیم کنید.

 

سپس داخل قابلمه روغن بریزید و پس از داغ شدن ته دیگ مورد نظر را قرار بدهید و برنج مواد گوشت را به صورت لایه ای داخل قابلمه بریزید. سپس برنج را وسط قابلمه جمع کنید و چند سوراخ روی آن بزنید. مقداری آب داخل تابه ی سس بریزید و روی برنج بریزید و دمی روی آن بگذارید.

 

زیر شعله را زیاد کنید زمانی که بخار افتاد زیر آن را کم کنید و حدود 30-40 دقیقه اجازه بدهید دم بکشد.

 

برای پخت برنج های مخلوط همیشه برنج را زنده تر بردارید زیرا مواد که ترکیب می شود باعث له شدن می شود.

 

در صورت تمایل می توانید مواد لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده را بدون رب گوجه تهیه کنید و این بستگی به ذائقه شما دارد.

 

* به جای لوبیا سبز می توانید سیب زمینی را نگینی خرد کنید و بپزید.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------