شهرداری تهران: طرح ترافیک خبرنگاران تا زمان تخصیص سهمیه سال جاری اعتبار دارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شهرداری تهران
مدیر ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی پایتخت اعلام کرد: طرح ترافیک سال گذشته خبرنگاران تا زمان تخصیص سهمیه سال جاری اعتبار دارد. 

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عمار سعیدیان‌فر  با بیان اینکه تا زمانی که سهمیه طرح ترافیک سال ۹۹ خبرنگاران تخصیص داده نشود، طرح ترافیک خبرنگاری سال ۹۸ اعتبار دارد تصریح کرد: در حال حاضر مدارک بارگذاری شده خبرنگاران در سامانه در حال بررسی است و به تدریج معرفی نامه رسانه ها نیز ارسال می شود.

 

وی ادامه داد: پس از بررسی مدارک خبرنگاران، سایت تهرانِ من به مدت یک هفته مجددا باز خواهد شد که آندسته از خبرنگارانی که نقص مدارک داشته و یا مدارکشان نیازمند ویرایش است، امکان ویرایش و بارگذاری مدارک را خواهند داشت.  

 

سعیدیان فر افزود: تخصیص سهمیه خبرنگاران از سوی کمیته ای ٧ نفره متشکل از معاونت حمل و نقل و ترافیک ٢ نفر نماینده از کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، انجمن صنفی رسانه های غیر دولتی و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در حال انجام است.

 

به گفته وی پس از اعلام تخصیص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، تخصیص کارت بلیط مترو هم صورت خواهد گرفت که جزئیات آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

 

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه۹۸، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

 

بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران هم اکنون طرح های ترافیکی پایتخت در روزهای عادی از ساعت ۸:۳۰  تا ۱۶ اجرا می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------