آزمایشگاه را بهتر بشناسیم، میخک فارما چگونه آزمایشگاه را تجهیز می کند



تجهیزات آزمایشگاه,میخک فارما,لیست تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی

 

با شیوع ویروس کرونا، مراجعه افراد به آزمایشگاه ها به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرد؛ به طوریکه امروزه محیط های آزمایشگاهی از جمله مکان هایی است که تردد افراد در آن برای انجام آزمایش تست کرونا بسیار خطرناک است. اما یکی از نکات مهم برای مراجعه افراد به آزمایشگاه، مجهز بودن آن به انواع تجهیزات روز برای انجام آزمایش ها مختلف است. در ادامه به بررسی برخی از این تجهیزات می پردازیم.

 

شناخت تجهیزات موجود در آزمایشگاه

به طور کلی در آزمایشگاه ها از تجهیزات مختلفی استفاده می شود؛ از وسایل ساده‌ای مانند شیشه نمونه، ترازوی آزمایشگاهی، هود و دماسنج گرفته تا وسایل پیشرفته‌ای مثل میکروسکوپ و سانتریفیوژ، وجود دارد. البته باید در نظر داشت که نوع کاربری آزمایشگاه نیز مهم است. برای مثال برخی از وسیله‌ها مخصوص آزمایشگاه‌های پزشکی است و لزومی ندارد در آزمایشگاه دیگر وجود داشته باشد.

 

لیست تجهیزات آزمایشگاهی

هنگامی که می خواهیم یک آزمایشگاه را بر اساس کیفیت و کارآمدی بررسی کنیم٬ تجهیزات اولین چیزی است که مورد توجه واقع می شود و آن را بررسی می کنیم. جالب است بدانید که تجهیزات آزمایشگاهی به سه دسته کلی و مجزا تقسیم بندی می شوند و زمانی می توان ادعا کرد که یک آزمایشگاه کارآمد و مناسب است که هر سه این وجوه تجهیزات در کنار یکدیگر و همگام با هم کامل و با کیفیت باشند. لیست تجهیزات آزمایشگاهی به شرح زیر است:

 

• تجهیزات زیر بنایی: شامل تجهیزاتی می شوند که محیط آزمایشگاه را از لحاظ بنایی برای انجام سایر فعالیت ها آماده می کنند. این تجهیزات شامل گزینه های زیر است:

 

1. سکوبندی: سکوبندی اضافه کردن سازه ای یک طرفه و یا دو طرفه به فضای آزمایشگاه است که برروی آن انواع قفسه ها٬ کابینت ها و سینک های آزمایشگاهی سوار می شوند و خود به نوعی میز کار نیز می توانند باشند.

 

2. میز آزمایشگاهی: انواع میز هایی که در آزمایشگاه ها به منظور انجام آزمایش ها و یا فعالیت ها به شکل اختصاصی تعبیه می شوند.

 

3. کابینت آزمایشگاهی: مهم ترین آیتم تجهیزات پزشکی به شکل سازه است که در آزمایشگاه های مختلف به خصوص آزمایشگاه های صنعتی مورد استفاده واقع می شود. این کابینت ها به دو شکل دیواری و زمینی تولید شده و به کار گرفته می شوند. از این کابینت ها به منظور نگهداری و طبقه بندی لوازم آزمایشگاهی و موادی که در آزمایشگاه ها استفاده می شود.

 

4. سینک آزمایشگاهی: محلی برای شست و شوی مواد شیمایی و ظروف آزمایشگاهی که عمدتا در سه جنس سرامیک٬ اپوکسی و پروپیلن طراحی و تولید می شود.

 

5. هود آزمایشگاهی: هود آزمایشگاهی در آزمایشگاه های صنعتی به منظور خارج کردن بخارات و گاز های سمی و خطرناک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند در کنار این ها نوع دیگری هود تحت عنوان هود پزشکی برای نابودی باکتری ها استفاده می شود.

 

• دستگاه های آزمایشگاهی: به نمونه ای از تجهیزات آزمایشگاهی که از آن ها به منظور انجام انواع آزمایش ها٬ آنالیز ها و تحلیل ها٬ تست و اندازه گیری ها استفاده می شود٬ دستگاه های آزمایشگاهی می گویند که در هر آزمایشگاه با توجه به رویکرد ها٬ نوع خاصی از آن ها استفاده می شود. از نمونه این دستگاه ها می توان به آون یا فور( خشک کردن و استریل کردن لوازم با استفاده از حرارت بالا)٬ انکوباتور (محیطی ایزوله برای کشت سلول و بافت)‌٬ ph متر (تشخیص اسیدی بودن یا قلیایی بودن مواد)٬اتوکلاو (استریل سازی به واسطه بخار آب٬ مناسب برای سترون سازی) و... اشاره کرد.

 

وسایل آزمایشگاهی: انواع ابزار های ساده و ظروفی که در همه آزمایشگاه ها استفاده می شوند به وسایل آزمایشگاهی معروف هستند. از نمونه این وسایل می توان به لوله آزمایشگاه٬ لوله شور یا برس٬ جای لوله آزمایش٬ قیف٬ بوته چینی٬ سه پایه٬ پنس٬ توری نسوز٬ بشر٬ چراغ الکلی٬ ارلن مایر٬ همزن شیشه ای و... اشاره نمود.

 

اما در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی در مجموعه های آزمایشگاهی، آلودگی آن ها و خطر ابتلا به ویروس کرونا است. یکی از راه های اصلی مبارزه با این ویروس استفاده از ماسک می باشد؛ اما تولید ماسک به چه شکلی انجام می شود؟ این سوالی است که در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت اما ابتدا در رابطه با یکی از دستگاه های کاربردی برای تهویه هوا در مکان های آزمایشگاهی می پردازیم.

 

تجهیزات آزمایشگاه,میخک فارما,لیست تجهیزات آزمایشگاهی

وسایل آزمایشگاه

 

فیلتر هپا، عاملی بازدارنده

این گروه از فیلترهای هوا در زمان جنگ جهانی دوم و به منظور جذب ذرات اتمی معلق در هوا و ممانعت از ورود آنها به سیستم تنفسی انسان ها طراحی شد و به مرور در ساختار آنها تغییراتی شکل گرفت. اصلی ترین ویژگی فیلتر هپا (HEPA) ساختار درهم تنیده آنها می باشد که از الیافی همچون فایبرگلاس، پنبه، پوشال و حصیر تشکیل شده اند. مهم ترین دلیل نیز برای قدرت بالای جذب این فیلترها، ساختار درهم تنیده آنها می باشد و با توجه به میزان فشردگی و جنس الیاف، قدرت جذب آنها نیز متغیر است.

 

اما در ادامه نیز به توضیح درباره تولید ماسک استاندارد با استفاده از دستگاه های تولید آن می پردازیم.

 

انواع دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها را می‌توان بر اساس نوع کاربرد به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

1. دستگاه نیمه اتوماتیک

2. دستگاه تمام اتوماتیک

 

دستگاه تمام اتوماتیک

 با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک همه‌ی مراحل تولید ماسک، اعم از برش و دوخت ماسک پزشکی به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌شود. دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک، دوخت ماسک‌ها را با استفاده از دوخت آلتراسونیک انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها در انواع مدل‌ها با بدنه‌ی آلومینیومی در بازار موجود هستند. دیگر ویژگی‌های دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک عبارتند از؛ 

 

• بهره‌مندی از پنل لمسی به زبان‌های فارسی و انگلیسی

• بهره‌مندی از موتور کم صدا و با تغذیه‌ی اتوماتیک

 

برای تکمیل فرایند بسته ‌بندی ماسک‌ها به صورت اتوماتیک از دستگاه جت پرینتر استفاده می‌شود. دستگاه‌های جت پرینتر قابلیت چاپ تاریخ تولید، انقضا، قیمت و دیگر اطلاعات لازم روی بسته بندی را دارند.

 

دستگاه نیمه اتوماتیک

در خط تولید ماسک نیمه اتوماتیک از دستگاه‌های کش زن و دستگاه بدنه زن استفاده می‌شود.  در خط تولید تمام اتوماتیک، از دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک به همراه بخش بسته بندی و کارتنینگ و همچنین دستگاه تولید ماسک فیلتردار دارای سوپاپ تمام اتوماتیک استفاده می‌گردد.

 

قابلیت تولید دستگاه های تولید ماسک سه لایه و دارای فیلتر N95 تمام اتوماتیک در حدود ۷۰۰۰ عدد ماسک در ساعت است. در حالی ظرفیت تولید دستگاه تولید ماسک نیمه اتوماتیک ۳۰۰۰ عدد در ساعت است. لازم به ذکر است که منظور از تولید ماسک، طی شدن مراحل کامل تولید، یعنی دوخت و کش گذاری و برش ماسک‌ها است.

 

تجهیزات آزمایشگاه,میخک فارما,دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک

 

تجهیز آزمایشگاه با میخک دارو

مجموعه میخک دارو پس از تاسیس در سال 1388 همواره در تلاش است تا بتواند جدیدترین مواد اولیه دارویی و شیمیایی، مکمل‌های غذایی، تجهیزات کارخانه‌جات داروسازی و صنایع غذایی را تهیه و عرضه نماید شرکت شیمی داروی میخک به علت دارا بودن سابقه طولانی در تجارت خارجی و کادر مجرب و متخصص در این رشته به دستاوردهای چشمگیری نائل آمده که از آن جمله می‌توان به اخذ نمایندگی انحصاری از چند شرکت بزرگ و بین المللی فعال در زمینه مواد اولیه داروسازی و صنایع غذایی و ماشین آلات صنایع داروسازی اشاره کرد؛ که دارای محصولات کم نظیر و منحصر به فردی می‌باشند. برای آگاهی بیشتر می‌توانید با کارشناسان این مجموعه به شماره 66478769 تماس حاصل فرمایید. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024