بهترین وکیل دیوان عالی کشور چه کسی است ؟



بهترین وکیل دیوان عالی کشور,انتخاب بهترین وکیل دیوان عالی کشور,بهترین وکیل دیوان عالی کشور کیست

بهترین وکیل دیوان عالی کشور چه کسی است ؟

 

امروزه در دادگاه‌های ایران پرونده‌های کیفری و حقوقی زیادی در جریان هستند که لازمه به نتیجه رسیدن آن‌ها، برخورداری از دانش و مهارت کافی می‌باشد. وکلایی که در بخش‌های حقوقی و کیفری فعالیت می‌کنند معمولا به صورت تخصصی با قوانین مربوط به این حیطه آشنایی دارند.

 

به طور معمول وکلا یک حیطه خاص را برای فعالیت انتخاب می‌کنند (مثلاً وکیل خانواده، وکیل تصادفات، وکیل دیوان عالی کشور و ...) که هر کدام پرونده‌ای که به حیطه خودش مربوط می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم به بررسی وظایف وکیل دیوان عدالت اداری، وکیل دیوان عالی کشور و قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور بپردازیم تا تفاوت میان این سه حیطه برای شما مشخص شود.

 

وکیل دیوان عدالت اداری کیست و چه صلاحیت‌هایی دارد؟

زمانی که مردم دچار مشکلات حقوقی می‌شوند، سوالاتی برایشان پیش می‌آید که تنها یک فرد متخصص قادر است به آن‌ها پاسخ دهد. وکیل دیوان عدالت اداری کسی است که در این زمینه می‌توان از او کمک گرفت و با برگزاری جلسات مشاوره، تمامی سوالات و مشکلات خود را در زمینه حقوقی رفع نمود.

 

وکیل دیوان عدالت اداری، وکیلی است که تنها به موضوعات مربوط به حیطه صلاحیت‌های دیوان می‌پردازد. او با تمامی جزئیات قانونی مربوط به پرونده‌های دیوان عدالت آشنایی داشته و بر اساس صلاحیت‌هایی که دارد، وکالت پرونده‌های مربوطه را قبول می‌کند.

 

حیطه صلاحیت‌های وکیل دیوان عدالت اداری، رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی را در بر می‌گیرد. این شکایات می‌توانند نسبت به تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی) و تصمیمات و اقدامات مأموران واحدهای دولتی صورت گیرند.

 

این مرجع قانونی همچنین دارای صلاحیت رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌های مالیاتی، هیأت حل اختلاف کارگر و کارفرما و ... نیز می‌باشد.

 

وظایف وکیل دیوان عدالت اداری

اولین وظیفه وکیل دیوان عدالت اداری (مانند هر وکیل دیگری) این است که به طور تمام و کمال از حقوق موکل خود دفاع کرده و مشاوره لازم را در اختیار او قرار دهد. سایر وظایف او عبارتند از:

 

– دفاع مشروع از دادخواهی ارباب رجوع از تخلفات کارمندی و اداری.

– تنظیم دادخواست و ارسال و تسلیم آن به یکی از شعب دیوان عدالت اداری.

– رسیدگی به پرونده فوت بیمه‌شده قبل از بازنشستگی و بسیاری از موارد دیگر.

 

ویژگی‌های وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری باید صلاحیت بررسی اصالت اسناد و تحقیق درباره آن‌ها را داشته باشد. او می‌تواند به روش‌های مختلف درباره اصالت اسناد تحقیقاتی را به عمل آورده و بررسی‌های لازم را انجام دهد. او باید بداند که اسناد عادی و رسمی در محاکم و دعاوی از چه میزان اعتبار برخوردارند یا مراجع قضایی کدام اسناد را در دعاوی می‌پذیرند.

 

علاوه بر این، وکیل دیوان عدالت اداری باید توان تشخیص لازم‌الاجرا بودن سند رسمی (یعنی قابل اجرا بودن مفاد آن بدون نیاز به مراجعه به دادگاه و صدور حکمی در خصوص آن) را داشته باشد. او همچنین باید از قدرت تشخیص اینکه کدام اسناد، اجباری برای ثبت ندارند برخوردار بوده و بتواند مشاوره حقوقی فنی ارائه دهد.

 

وکیل دیوان عالی کشور کیست و چه صلاحیت‌هایی دارد؟

دیوان عالی، برترین مرجعی است که می‌تواند به پرونده‌های قضایی در ایران رسیدگی کند. این دیوان وظایف خیلی مهمی را بر عهده داشته و باید به پرونده‌های مختلفی رسیدگی کند. این مرجع همچنین این امکان را دارد که در مواردی، به پرونده‌ها وارد شود و رأی‌های خاصی را صادر نماید (مثلاً زمانی که باید در رأی پرونده‌ای تجدید نظر شود و موکل از دادگاه بخواهد پرونده مجدد بررسی گردد). مهم‌ترین وظیفه دیوان عالی کشور، اجرای کامل قانون‌ها در محاکم مختلف می‌باشد.

 

اگر برای شما اتفاقاتی از جمله سرقت، قتل، تجاوز، حمل مشروبات الکلی، اسیدپاشی و ... اتفاق افتاده است می‌توانید با کمک گرفتن از یک وکیل دیوان عالی کشور، به پرونده خود رسیدگی کنید. دیوان عالی کشور، یکی از مراجع مهم قضایی در ایران است که وظیفه دادخواهی به رأی‌های صادرشده توسط قضات و محاکمه را بر عهده دارد.

 

وظایف وکیل دیوان عالی کشور

مهم‌ترین مؤلفه در این شغل، تخصص است. پرونده‌هایی که وکیل دیوان عالی کشور به آن‌ها رسیدگی می‌کند، جزو سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌ها بوده و به پیگیری ویژه نیاز دارند. تعیین سرنوشت این پرونده‌ها بسیار مهم است زیرا در برخی موارد قتل غیرعمد صورت گرفته و ممکن است برای فرد بیگناهی حکم صادر شده باشد؛ یا در پرونده‌هایی که فرد مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است برای اینکه حق افراد پایمال نشود کمک گرفتن از یک وکیل دیوان عالی کشور ضروری می‌باشد.

 

مجدداً تأکید می‌کنیم که تخصص در این حیطه حرف اول را می‌زند و افراد باید به دنبال وکلایی بگردند که در حیطه کاری خود دارای تخصص و مهارت کافی باشند. وکلای دیوان عالی کشور در گروه وکلای دیوان همگی از تخصص کافی برخوردار بوده و قادر به رسیدگی به پیچیده‌ترین پرونده‌ها می‌باشند.

 

ویژگی های وکیل دیوان عالی کشور

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین ویژگی که وکیل دیوان عالی کشور باید داشته باشد، برخورداری از تخصص کافی است. سایر موارد مهمی که هنگام کمک گرفتن از وکیل دیوان عالی باید به دنبال آن‌ها باشید عبارتند از:

 

وکیل نباید از ابتدا تضمینی به موکل در رابطه با نتیجه پرونده بدهد زیرا نتیجه پرونده تنها توسط دیوان عالی و رئیس آن مشخص می‌شود. وکیل دیوان عالی باید از ارائه هر گونه ضمانت خودداری کند و واقع‌بینانه تمامی جوانب را با موکل در میان بگذارد تا موکل بتواند با آگاهی کامل، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وکیل دیوان عالی باید دارای بالاترین مدرک دانشگاهی بوده، در آزمون وکالت شرکت کرده و پروانه وکالت را اخذ کرده باشد. او همچنین باید دارای سابقه فعالیت در دادگاه‌های مختلف بوده و تکالیف متفاوتی را بر عهده گرفته باشد.

 

بهترین وکیل دیوان عالی کشور کسی است که دوره وکالت مربوط به ارگان‌هایی مانند دادگستری را سپری کرده و بتواند از موکل خود به بهترین شکل دفاع کند. او باید در تمامی محاکمی که به پرونده‌هایش مربوط می‌شوند حضور بهم رسانده و در صورت امکان، در همه مراحل دادرسی نیز حضور داشته باشد.

 

قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور به دلیل خبرت قضاوت در دیوان عالی، با قوانین و مقررات قضایی آشنایی بیشتری داشته و در دوره فعالیت خود توانسته پرونده‌های مختلفی را قضاوت کند. از آنجا که این فرد در دیوان عالی به عنوان قاضی حضور داشته، به احتمال زیاد یکی از برترین قضات مملکت بوده است زیرا در دیوان عالی تنها برترین قضات کشور می‌توانند به قضاوت پرونده‌ها بپردازند و با توجه به تجربه و مهارتی که به دست آورده‌اند، قادر هستند پس از بازنشستگی نیز به عنوان وکیل قاضی بازنشسته دیوان عالی فعالیت کنند.

 

همانطور که گفتیم، وظیفه دیوان عالی کشور عبارت است از نظارت بر اجرای صحیح قانون در محاکم، حل اختلاف در شایستگی و تعیین مرجع صالح، موافقت با اعاده دادرسی از احکام کیفری و بررسی تخلف رئیس جمهور. قضات دیوان عالی نیز در طول دوره فعالیت خود باید به قضاوت چنین پرونده‌هایی بپردازند.

 

وظایف قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور

ذکر این نکته مهم است که قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور، پرونده‌های کوچک و جزئی را قبول نمی‌کند و صرفاً به کار بر روی پرونده‌های سخت و پیچیده می‌پردازد که معمولاً از نوع کیفری هستند.به گونه ای که می توان گفت وی وکیل متخصص دیوان عالی است.

 

قاضی بازنشسته دیوان عالی وظیفه دریافت احاله پرونده کیفری را دارد که به معنی درخواست اعاده دادرسی منطبق با ماده ۴۷۶ آیین دادرسی کیفری برای موافقت دیوان عالی نسبت به رسیدگی پرونده می‌باشد.

 

همچنین، اگر در پرونده‌ای دادگاه صلاحیت صدور حکم را نداشته باشد، پرونده به دادسرای مربوطه ارسال می‌گردد که به دو حالت منجر می‌شود: الف) صلاحیت داشتن دادسرا و بررسی پرونده؛ ب) تأیید صلاحیت دادگاه اولیه. در چنین شرایطی، قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور، وظیفه پیگیری وضعیت پرونده در مرجع حل اختلاف را بر عهده خواهد داشت.

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کیست,صلاحیت بهترین وکیل دیوان عدالت کشور,وظایف وکیل دیوان عدالت اداری

وظایف وکلای دیوان عالی و عدالت کشوری

 

علاوه بر این، اگر دادگستره پرونده‌ای را خارج از دایره وظایف خود تشخیص دهد، قاضی بازنشسته دیوان عالی باید برای پیدا کردن مرجع درست جهت ادامه روند پرونده، اقدامات لازم را از طریق دیوان عالی انجام دهد.

 

جمع بندی: چرا برای پرونده های دیوان به وکلای متخصص نیاز داریم؟

در این مقاله به بررسی وکیل دیوان عدالت اداری، وکیل دیوان عالی و قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور پرداختیم. وکیل دیوان عدالت اداری کسی است که دفاع مشروع از دادخواهی ارباب رجوع از تخلفات کارمندی و اداری را بر عهده دارد. وکیل دیوان عالی نیز در سطح حرفه‌ای‌تری مشغول به کار بوده و پرونده‌های سخت‌تر و پیچیده‌تری از جمله سرقت، قتل، تجاوز و امثالهم را می‌پذیرد.

 

قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور از تمامی این‌ها سطح پیشرفته‌تری دارد و با توجه به تجربه و سابقه درخشان خود در زمینه قضاوت پرونده‌های پیچیده و دشوار دیوان عالی، می‌تواند به موکلان مشاوره برجسته‌ای در این زمینه ارائه دهد.

 

پیچیدگی پرونده‌های دیوان به گونه‌ای است که بسیاری از وکلای دادگستری قادر به رسیدگی به آن‌ها نمی‌باشند. نحوه پیگیری این پرونده‌ها در مقایسه با پرونده‌های حقوقی و کیفری کاملاً متفاوت بوده و برای چنین پرونده‌هایی، موکلان نیاز به کمک افراد متخصص مانند وکیل دیوان عدالت اداری، وکیل دیوان عالی و قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور دارند.

 

اگر به دنبال هر یک از این متخصصان هستید، می‌توانید به سایت وکلای دیوان مراجعه کرده و از دانش و تخصص وکلای باسابقه‌ای که در این گروه مشغول به فعالیت هستند، بهره مند شوید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024