هر مدل گوشواره برای چه مراسمی مناسب است؟



گوشواره طلا,گوشواره مناسب برای هر مجلس

گوشواره مناسب برای هر مجلس

 

گوشواره طلا از گذشته تا به امروز به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین زیورآلات و اکسسوری‌ها شناخته می‌شود. مردم در سراسر جهان از انواع گوشواره‌ها برای زیبایی استفاده می‌کردند. 

برای ساخت گوشواره از فلزات مختلفی مانند نقره، استیل، مس و پلاتین استفاده می‌شود. اما مهم‌ترین و پرطرفدارترین فلز مورد استفاده برای ساخت گوشواره طلا است. 

 

این فلز گران‌قیمت و زیبا به‌دلیل ظاهر درخشان و همچنین حساسیت پوستی کمی که ایجاد می‌کند، برای ساخت گوشواره بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

 

تاریخچه گوشواره

انسان از گذشته تا به امروز همواره در جست‌وجوی زیبایی و راه‌هایی برای زیباتر دیده‌شدن بوده است و در این راه از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می‌کند. در کتیبه‌های تاریخی و آثار باقی‌مانده از دوران هخامنشیان، تصاویری از سربازانی دیده می‌شود که به گوش خود گوشواره داشته‌اند. 

 

زنان و پادشاهان مصری و آشوری از دیگر افرادی بوده‌اند که از انواع جواهرات و گوشواره‌ها برای خودآرایی استفاده می‌کردند. در یونان نیز طبقه مرفه جامعه از آویزهای طلایی و سنگ‌های قیمتی به‌عنوان گوشواره استفاده می‌کردند. 

 

البته استفاده از گوشواره در طول تاریخ تنها به‌دلیل زیبایی نبود و در هر کشور و فرهنگی، معنا و مفهوم خاص خود را داشته است. در کشور ما نیز گوشواره یکی از پر طرفدارترین اکسسوری‌ها است که برای زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع مدل گوشواره طلا

 

گوشواره طلا,انواع مدل گوشواره طلا

انواع مدل گوشواره طلا

 

گوشواره‌های طلا از زیباترین و پرطرفدارترین گوشواره‌ها هستند که خود انواع و مدل‌های مختلفی دارند. خرید گوشواره‌ طلا را در اندازه‌، وزن و طرح‌های مختلف امکانپذیر است.

امروزه انواع گوشواره‌های طلا دارای نگین و سنگ‌های قیمتی نیز در بازار وجود دارند. در ادامه به معرفی انواع گوشواره‌های طلا می‌پردازیم.

 

گوشواره طلا میخی 

انواع گوشواره طلا میخی، از جمله گوشواره‌هایی هستند که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند و همیشه طرفداران خود را دارند. 

 

این گوشواره به‌خصوص در میان جوانان بسیار استفاده می‌شود و به‌دلیل وزن پایینی که دارد هنگام استفاده احساس سنگینی به گوش نمی‌دهد.

 

گوشواره طلا میخی به‌صورت یک پیچ‌ و مهره است که در قسمت لاله گوش قرار می‌گیرد. این نوع گوشواره از پشت گوش توسط یک پیچ قفل می‌شود.

 

وزن پایین این نوع گوشواره طلا باعث شده تا قیمت پایین‌تری نیز پیدا کند و برای استفاده روزمره بهترین گزینه باشد. 

 

گوشواره طلا میخی جزء یکی از پر فروش‌ترین گوشواره‌های طلا است که دلیل این امر را نیز می‌توان در وزن سبک‌ آن، کاربرد بالای آن و همچنین زیبایی منحصر به‌فرد آن دانست.

 

گوشواره آویزدار

گوشواره آویزدار اولین گوشواره‌هایی هستند که به بازار آمده‌اند؛ به همین دلیل هم اولین تصور ما از گوشواره معمولا گوشواره‌های آویزدار است. 

 

این مدل از گوشواره دارای آویز‌های مختلفی است که جنس این آویزها می‌تواند از سنگ، نگین، گوی یا سکه باشد. 

 

گوشواره‌ آویزدار در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند و به‌دلیل زیبایی و حرکت آن با حرکت سر جلوه خاص خود را دارند.

 

این مدل از گوشواره بهترین مدل برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است که با توجه به مدل لباس شب می‌تواند در طرح‌های مختلف انتخاب شود. طول گوشواره‌های آویزی معمولا متفاوت است و در برخی تا به خط شانه نیز می‌رسد. 

 

گوشواره طلا,گوشواره آویزدار

گوشواره آویزدار

 

گوشواره طلا کلیپسی

اغلب گوشواره‌ها درون سوراخ گوش تعبیه می‌شوند و به‌همین دلیل برای استفاده از آن‌ها نباید گوش را سوراخ کرد. 

 

سوراخ‌کردن گوش در میان دختران از سال 1970 میلادی رایج شد و امروزه کمتر دختری وجود دارد که گوش‌های خود را سوراخ نکرده باشد.

 

اما سوراخ‌کردن گوش برای عده‌ای خوشایند نیست. گوشواره‌های کلیپسی انتخاب خوبی برای این دسته از افراد است زیرا برای استفاده از این گوشواره‌ها احتیاجی به سوراخ‌کردن گوش نیست.

 

گوشواره کلیپسی با فشاردادن 2 طرف آن در لاله گوش بسته می‌شود و در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. این نوع گوشواره به‌دلیل سادگی در باز و بسته شدن و همچنین ظاهر زیبا، در میان جوانان بسیار پرطرفدار است.

 

گوشواره طلا حلقه‌ای

گوشواره طلا حلقه‌ای از دیگر گوشواره‌های با قدمتی است که از زمان هخامنشیان و رومیان مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه مدل‌ های مختلف گوشواره حلقه ‌ای طلا در بازار وجود دارد که آن را برای تمامی رده‌های سنی و با هر سلیقه‌ای مناسب می‌کند.

 

این مدل از گوشواره در میان آقایان نیز پرطرفدار است و به‌دلیل ظاهر ساده و زیبایی که دارد، به‌طور گسترده در دنیای فشن و مد مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

مدل‌ها و طرح‌های متنوع این نوع از گوشواره، آن را برای دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و حتی استفاده روزانه مناسب کرده است. شما می‌توانید از انواع ساده آن یا مدل‌های طرح‌دار و نگین‌دار آن استفاده کنید و در میان دوستان‌تان بدرخشید.

 

گوشواره طلا بخیه‌ای

گوشواره طلا بخیه‌ای از دیگر انواع گوشواره‌های طلا هستند که امروزه در میان جوانان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. 

 

گوشواره طلا بخیه‌ای به‌صورت یک زنجیر نازک است که از سوراخ‌های گوش عبور می‌کند و دارای آویز، نگین یا سنگی در جلوی گوش است. خرید گوشواره بخیه ‌ای طلا مدرن، این مزیت را دارد که می‌توانید آن را به سادگی با تمامی لباس‌های خود ست کنید اما باید در هنگام استفاده از آن مراقب باشید تا به لباس‌تان گیر نکند و باعث آسیب به گوش نشود.

 

گوشواره لوستری طلا

گوشواره لوستری از انواع دیگر گوشواره طلا است که به‌دلیل طول زیاد، طرح‌های زیبا و جلوه درخشانی که دارد، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

 

در این مدل گوشواره، سنگ‌ها و آویزهای مختلفی به‌کار رفته است و به‌همین دلیل وزن و طول زیادی دارد. استفاده از گوشواره‌های لوستری برای زمان طولانی مناسب نیست و ممکن است باعث اذیت و آزار گوش‌های شما شود. 

 

جمع بندی

خرید گوشواره طلا باید با توجه به نوع پوشش و زمان استفاده انجام شود تا بتوان بهترین انتخاب را داشت. اگر به‌دنبال گوشواره‌ای هستید که بتوانید آن را به‌صورت روزانه بپوشید، گوشواره‌های حلقه‌ای یا میخی بهترین انتخاب هستند. 

 

برای مهمانی‌ها و مراسم‌های خاص می‌توانید از انواع مدل‌های دیگر گوشواره بر اساس لباس خود استفاده کنید. گالری طلا روبی با ارائه زیباترین و مدرن‌ترین گوشواره‌های طلا، همواره در راستای زیبایی مشتریان گام برمی‌دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024