تترگلد (Tether Gold) چیست و چگونه کار می‌کند؟



تترگلد چیست

 

تترگلد هم به لیست ارزهای دیجیتال بازار اضافه شده و اینک می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد. تترگلد در جمع استیبل کوین‌های بازار قرار گرفته، اما استیبل کوینی که قیمت آن متغیر است. هر چند می‌دانیم که یکی از اصلی‌ترین نشانه‌ها و مشخصات استیل کوین‌ها ثابت بودن قیمت آنها است، اما یک اولویت بالاتر از این مشخصه وجود دارد، آن هم تناسب قیمت آن با پشتیبانی فیزیکی است. تترگلد استیبل کوینی با پشتیبانی طلا است و قیمت آن همیشه برابر 1 انس طلا خواهد بود. با این اوصاف قیمت تترگلد با وجود استیبل کوین بودن آن به دلیل بالا و پایین شدن قیمت طلا متفاوت خواهد بود. 

 

بازار ارز دیجیتال این روزها تبدیل به بازاری ارزشمند برای سرمایه‌گذاری شده است. پتانسیل بالای این بازار برای سودآوری باعث شده تا خیلی از کاربرانی که تا همین چندی پیش علاقه‌ای به ورود به بازار ارز دیجیتال هم نداشتند، در حال حاضر‌ بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خود را وارد این بازار نمایند. در این بین شناخت توکن‌هایی مانند تترگلد با پشتوانه طلای فیزیکی می‌تواند گزینه‌های بهتر را برای سرمایه‌گذاری در اختیار کاربران قرار دهد. در این مقاله به بررسی شرایط خرید تترگلد پرداخته و نکات لازم را در این باره با شما در میان می‌گذاریم. 

 

ارز دیجیتال تترگلد چیست؟ 

قبل از هر چیزی باید بدانید که تترگلد چیست؟ حتما ارز دیجیتال تتر را می‌شناسید که معروف‌ترین و معتبرترین استیبل کوین بازار است. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که درباره تتر چیزی نشنیده باشد. بنیاد تتر بعد از پروژه‌ای موفقی که روی تتر داشت، استیبل کوین جدید دیگری را نیز روانه بازار کرده که این بار هم در رسته استیبل کوین‌ها اما با پشتیبان فیزیکی متفاوت قرار گرفته است. تترگلد در واقع یکی دیگر از استیبل کوین‌های بازار ارز دیجیتال است که پشتیبان فیزیکی آن طلا بوده و قیمت آن در بازار نیز همیشه برابر قیمت 1 انس طلای جهانی است.

 

با توجه به اینکه نکات خرید تترگلد در صرافی ارز دیجیتال وجود دارد، این استیبل کوین را می‌توانیم طلای دیجیتال معرفی کنیم. طلای دیجیتال به این معنی که با خرید و ذخیره‌سازی آن می‌توانید برای خود طلا ذخیره نمایید. این مهم باعث می‌شود تا شما عملا بر روی طلا اما در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده باشید. البته چند نکته بسیار مهم را نیز باید درباره تترگلد با شما در میان بگذاریم که اهمیت زیادی برای شناخت هر چه بهتر این توکن دارند.

 

خرید تترگلد

 

چرا قیمت تترگلد ثابت نیست؟ 

اولین نکته‌ای که باید درباره تترگلد به آن اشاره کنیم، ثابت نبودن قیمت آن در بازار است. شاید اینکه تترگلد را در دسته استیبل کوین‌ها قرار دادیم، این تصور میان کاربران پیش بیاید که قیمت آن باید همیشه ثابت باشد، اما این‌طور نیست. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، لازم به یادآوری است که قیمت سایر استیبل کوین‌ها مانند خود تتر نیز ثابت نیست و قیمت آنها برابر 1 واحد از پشتیبان فیزیکی آنها است. پشتیبان فیزیکی تتر دلار آمریکاست و قیمت آن نیز همیشه برابر با 1 دلار آمریکا خواهد بود. حالا اگر قیمت 1 دلار آمریکا به 70 هزار تومان برسد، قیمت 1 تتر ثابت نبوده و به 70 هزار تومان خواهد رسید. 

 

با این تعریف باید درک کنید که قیمت تترگلد هم ثابت نیست و برابر با 1 انس طلای جهانی است. از این رو اگر قیمت 1 انس طلای جهانی برابر 1000 دلار شود، قیمت تترگلد برابر 1000 دلار خواهد شد و اگر قیمت آن به 1 دلار برسد، قیمت تترگلد 1 دلار خواهد شد.

 

تترگلد بخریم یا طلا؟ 

نکته دیگری که باید به بررسی آن بپردازیم، مقایسه‌ای میان تترگلد و طلا است. به نظر شما خرید تترگلد بهتر است یا طلا؟ واقعیت این است که هر چند قیمت 1 انس طلای جهانی برابر با قیمت 1 تترگلد است، اما این دو می‌توانند سرمایه‌گذاری‌هایی با شرایط متفاوت نسبت به هم باشند. تترگلد یک دارایی دیجیتال محسوب می‌شود و نگهداری از آن مانند طلا چالشی به دنبال نخواهد داشت. برای نگهداری از تترگلد تنها کافی است یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشید و از آن برای قرار دادن توکن‌های خود استفاده کنید.

 

مزیت‌های زیر را می‌توانیم برای تترگلد در نظر بگیریم که دقت به آنها می‌تواند مقایسه بهتری میان آن و طلا برای شما ایجاد نماید: 

تترگلد بر روی شبکه بلاکچین اتریوم توسعه پیدا کرده و هر کیف پولی که از این شبکه پشتیبانی نماید، امکان نگهداری از تترگلد را نیز فراهم خواهد کرد.

 

خرید 1 واحد تترگلد به این معنی است که شما نزد بنیاد تتر 1 انس طلای فیزیکی جهانی ذخیره دارید و از این رو تمام مزیت‌های سرمایه‌گذاری روی طلا را نیز در اختیار خواهید داشت. 

 

فرایند خرید فروش XAUT که نماد تترگلد در بازار است، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

 

امنیت سرمایه‌گذاری بالایی را نیز با خرید تترگلد در اختیار دارید که می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ باشد.

 

تترگلد بخریم یا طلا

 

تترگلد چگونه کار میکند؟ 

سوال مهم دیگری که باید به آن نیز پاسخ دهیم این است که تترگلد چگونه کار میکند؟ کارکرد تترگلد دقیقا مشابه با تتر است. به این معنی که شبکه تتر به ازای هر واحد تتر، 1 دلار از سوی بنیاد تتر ذخیره شده در شبکه تترگلد نیز به ازای هر واحد تترگلد 1 انس طلای فیزیکی توسط بنیاد تتر ذخیره شده و عملا این ارتباط باعث شده تا آن را یک استیبل کوین معتبر بدانیم.

 

بهترین کیف پول‌ های تترگلد

اما با فرض اینکه شما برای خرید XAUT اقدام کنید، سوال اینجاست که از آن چگونه نگهداری نمایید. برای این منظور دو راه‌حل پیش روی شما قرار خواهد داشت. در صورتی که برای خرید آن از یک صرافی معتبر و ایمن استفاده کرده باشید، می‌توانید آن را در حساب صرافی خود ذخیره کنید و در روش دوم نیز می‌توانید از یک کیف پول مناسب برای ذخیره‌سازی توکن‌های خود کمک بگیرید که بهترین آنها به شرح زیر هستند: 

تراست‌والت

متامسک

کوین‌بیس

اتمیک‌والت

لجر

ترزور

فری‌ولت

 

دقت داشته باشید که شما حتما باید از تمام نکات ایمنی برای افزایش امنیت کیف پول خود برای نگهداری هرچه بهتر از توکن XAUT نیز استفاده کنید تا این فرایند برای شما ایمن‌تر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024