پایتخت آلوچه ایران را چقدر می شناسید؟



پایتخت آلوچه ایران,شناخت پایتخت آلوچه ایران,شهر خرو

پایتخت آلوچه ایران - شهر خرو مشهد

 

شهر خرو یکی از شهرهای مشهد است که به دلیل تولید محصولات کشاورزی با کیفیت به پایتخت آلوچه ایران شهرت پیدا کرده است. بنابراین اگر به خوراکی ها به خصوص آلوچه و ترشیجات طبیعی علاقه مند هستید، سفر به شهر مشهد و بازدید از خرو می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. با پرواز تهران مشهد علی بابا می توانید در بهترین کیفیت و مطمئن ترین حالت سفر خود را آغاز کرده و یک خاطره دلچسب برای خودتان و اعضای خانواده تان بسازید.

 

با شهر خرو آشنا شویم

شهر خرو در 20 کیلومتری نیشابور و در مسیر نیشابور به مشهد واقع شده است. این شهر 1500 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و به دلیل منظره پلکانی آن به ماسوله خراسان معروف شده است. خرو بعد از نیشابور پر جمعیت ترین شهر منطقه نیز به شمار می رود. خرو دارای 4 محله شهرک امام رضا، ساحل برج، خرو سفلی و خرو علیا است و در بخش زبرخان شهرستان نیشابور واقع شده است.

 

خرو یکی از زیباترین شهرهای مشهد است که بسیاری آن را بهشت گمشده شرق کشور می دانند. در این شهر می توانید از تماشای چشمه های جوشان، کوچه باغ های زیبا، دره های سرسبز، رودهای خروشان و آبشارهای باشکوه لذت ببرید. خرو در دامنه کوه های بینالود واقع شده است و هر گوشه از آن چشم اندازی بسیار زیبا دارد.

 

خرو به دلیل موقعیت جغرافیایی و طلوع های بسیار زیبا به شهر بام های طلایی و شهر طلوع خورشید معروف است. این شهر دارای دو بافت قدیمی و جدید است و قدمت برخی از بناهای آن به بیش از چند صد سال قبل باز می گردد.

 

این شهر براساس سرشماری سال 1399 تعداد 19 هزار و 360 نفر جمعیت داشته و اهالی آن مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. مردم خرو مسلمان و شیعه بوده و با توجه به وجود باغ های متعدد اغلب آن ها به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند.

 

خرو پایتخت آلوچه ایران

آشنایی با شهر خرو,درباره ی شهر خرو,خرو پایتخت آلوچه ایران

جاذبه های گردشگری شهر خرو

 

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، شهر خرو یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات باغی در ایران بوده و در میان این محصولات آلوی بخارای این شهر شهرت جهانی دارد. در شهر خرو حدود 1800 هکتار زمین کشاورزی زیر کشت آلو بخارا رفته و از آن ها 24 تن انواع آلو برداشت می شود.

 

با توجه به بذر مناسب، شرایط آب و هوایی و مراقبت اصولی که از باغ های میوه در این شهر می شود، کیفیت محصولات باغی و کشاورزیدر خرو بسیار بالا است. در کنار صادرات میوه ها و محصولات کشاورزی، بسیاری از باغ داران و کشاورزان محصولات خود را به صورت مستقیم نیز در مغازه یا دست فروش های کنار خیابان می فروشند. از این رو شما می توانید در سفر خود به مشهد انواع لواشک های طبیعی و خوشمزه، آلو و صیفی جات دیگر را تازه و با بهترین طعم و مزه تجربه کنید.

 

جاذبه های گردشگری شهر خرو

بازدید از شهر خرو تنها به خوراکی های خوشمزه محدود نمی شود. در این شهر جاذبه های گردشگری مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آن ها بازدید کنید.

 

آبشار خرو یکی از جاذبه های گردشگری این شهر بوده که در 8 کیلومتری این شهرستان و در نقطه تقسیم دو رودخانه دائمی و پرآب واق شده است. این دو رودخانه هر دو از کوه های زنبورگاه بینالود سرچشمه گرفته و در مسیر هر کدام آبشار بسیار زیبایی وجود دارد.

 

بقعه چشمه علی از دیگر مکان هایی است که در سفر به خرو می توانید بازدید کنید. بنای بقعه قدیمی و سنگی بوده و درون آن یک چشمه به نام چشمه علی می جوشد. بسیاری این بقعه را قدمگام امام علی و برخی دیگر قدمگاه امام رضا در سفر به مشهد می دانند.

 

جاذبه های گردشگری شهر خرو,پایتخت آلوچه ایران شهر خرو مشهد,سوغات شهر خرو

پایتخت آلوچه ایران - شهر خرو مشهد

 

رباط قلعه نام دیگر در لیست جاذبه های گردشگری شهر خرو بوده که در محل سه راهی جاغرق، خرو و زشک واقع شده است. این رباط یک ساختمان قدیمی مربوط به دوره صفویان داشته و در گذشته به عنوان محل استراحت برای زائران امام رضا مورد استفاده قرار گرفته است.

 

غارهای پیرامون خرو از جمله مکان هایی است که می تواند تجربه سفر شما را لذت بخش تر کند. در نزدیکی شهر خرو غارهای متعددی مانند غار رودخانه کوچک، غار نجف، غار رودمیان و غار تیغ سفید نام برد.

 

سوغات شهر خرو

اگر انتخاب شما پرواز تهران مشهد علی بابا و بازدید از پایتخت آلو ایران است، خرید سوغاتی نیز برای شما کاری ساده خواهد بود. در کنار خرید خشکبار و میوه های تازه آلو، سیب، گیلاس، گردو و لواشک های طبیعی می توانید از عسل های طبیعی و لذیذ برای عزیزانتان سوغاتی هدیه ببرید.

 

شربت ریواس نیز از خوراکی های مخصوص این شهر است که طعمی خاص و بی نظیر دارد. صنایع دستی مانند قالی بافی، چاقو سازی، گلیم بافی و آهنگری نیز در این شهر فعال بوده و مسافران هر ساله صنایع دستی زیادی از خرو خریداری می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024