بررسی گیربکس Al4



گیربکس al4 یکی از اصلی‌ترین قطعات استفاده‌شده در ماشین‌های ساخت شرکت پژو به‌حساب می‌آید که وظیفه اصلی آن، انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها است. این مدل برای اولین بار در سال 1998 تولید شد و امکان تعویض خودکار دنده برای خودروهای مختلف کمپانی‌هایی مثل پژو، سیترون و رنو را فراهم کرد. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های این محصول را بررسی کرده و به برخی از مزایای استفاده از آن اشاره کنیم. اگر در وسیله نقلیه شما نیز از این قطعه استفاده شده، در ادامه با ما همراه باشید تا با شناخت بهتر، عمر آن را افزایش دهید.

 

بررسی گیربکس Al4

 

گیربکس al4

گیربگسی 4 سرعته که کنترل آن به‌صورت الکترونیکی و کاملا خودکار انجام می‌شود. اصلی‌ترین هدف تولید‌کننده این قطعه، بهبود مصرف سوخت در خودروهای مختلف و تعویض نرم‌تر دنده بوده است؛ به‌همین‌منظور، از یک ECU در آن استفاده شده تا اطلاعات موردنیاز را از سنسورهای مختلف دریافت کرده و پس‌از بررسی نسبت‌به شرایط، دنده ماشین را تغییر دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به‌منظور راحتی هرچه بیشتر افراد در شرایط مختلف، این امکان در نظر گرفته شده که دنده وسیله نقلیه به‌صورت دستی تعویض شود.

 

یکی از نکاتی که به‌منظور حفظ عملکرد بهینه این قطعه باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، تعویض به‌موقع مایع گیربکس است. این کار باید هر 120 هزار کیلومتر یا 5 سال یک‌بار انجام شود تا آسیبی به به بخش‌های مختلف گیربکس al4 وارد نشود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش از پیشرانه خودرو می‌توان به 5 دنده بودن آن اشاره کرد. در ادامه محدوده سرعت آن را بررسی می‌کنیم:

* دنده یک، سرعت 0 تا 70

* دنده دو، سرعت 70 تا 120

* دنده سه، سرعت 120 تا 170

* دنده چهار، سرعت 170 تا 120

اجزای تشکیل دنده al4

این قطعه به‌منظور بهبود عملکرد آن به شکلی خاص طراحی شده و از اجزای مختلف برای ساخت آن استفاده شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پمپ هیدرولیک، دیفرانسیل داخلی، دنده‌های سیاره‌ای، ترمز، کامپیوتر، ساعت گیربکس و... اشاره کرد. استفاده درست از وسیله نقلیه و سرویس دوره‌ای آن موجب می‌شود تا عمر تمام قطعات گفته‌شده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند؛ اما در نظر داشته باشید که مصرفی بودن موجب می‌شود تا در گذر زمان، اجزای گفته‌شده به‌ خوبی روز اول کار نکنند.

 

برای تعمیر یا خرید گیربکس al4 حتما به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. به‌عنوان مثال، قیمت ساعت گیربکس در گیربکس هاب را با شرکت‌های مختلف مقایسه کنید. با انجام این کار متوجه مناسب‌تر بودن نرخ فروش محصولات این مجموعه می‌شوید. در نظر داشته باشید که تمام کالاهای موجود در وب‌سایت این شرکت، اصل بوده و دغدغه‌ای از بابت خراب شدن زودهنگام آن‌ها نخواهید داشت.

 

یکی از مواردی که موجب افزایش طول عمر هرچه بیشتر قطعات می‌شود استفاده از روان‌کننده‌های استاندارد است. در نگاه اول شاید قیمت روغن گیربکس استاندارد کمی زیاد به‌نظر برسد؛ ولی با تهیه این محصولات می‌توانید از بروز خرابی جلوگیری کرده و هزینه تعمیر و نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش دهید.

 

اجزای تشکیل دنده al4

 

اصلی‌ترین ویژگی‌های al4

ویژگی‌های مختلف این محصول موجب شده تا با گذشت بیش از دو دهه از تولید این محصول همچنان در بسیاری از خودروها برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از این قطعه استفاده شود. در این بخش به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده و در مورد هرکدام توضیحات مختصری را ارائه می‌کنیم تا به‌خوبی با گیربکس al4 آشنا شوید:

 

کنترل الکترونیکی

جالب است بدانید که این قطعه، کامپیوتری پیشرفته دارد که تمام پارامترهای مختلف را بررسی و براساس آن تغییرات موردنیاز در تظیمات گیربکس را اعمال می‌کند. چنین ویژگی موجب بهبود عملکرد وسیله و افزایش شتاب آن می‌شود.

 

تعویض دنده نرم

یکی از اصلی‌ترین مشکلات در بسیاری از ماشین‌ها هنگام تعویض دنده، ضربه‌ای است که به اتاق وارد می شود. گیربکس al4 به‌دلیل طراحی خاص و استفاده از مواد باکیفیت در تولید آن، تا حدود بسیاری زیادی این مشکل را برطرف کرده و به افراد کمک می‌کند تا یک رانندگی راحت را تجربه کنند.

 

طول عمر قطعات

گران بودن قیمت ساعت گیربکس و سایر قطعات آن موجب می‌شود تا طول عمر اجزای سازنده آن اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. استفاده از مواد باکیفیت در ساخت بخش‌های مختلف این محصول موجب شده که طول عمر آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. البته برای این منظور باید از روان‌کننده‌ای که مورد تأیید شرکت پژو هستند استفاده کنید؛ زیرا احتمال آسیب دیدن اجزا را به حداقل می‌رساند. قیمت روغن گیربکس باکیفیت کمی گران‌تر است؛ اما به‌دلیل ترکیبات خاص می‌تواند از خوردگی قطعات و فرسوده شدن آن‌ها جلوگیری کند.

 

کاهش مصرف سوخت

با‌توجه‌به بالا بودن قیمت سوخت در کشورهای مختلف و اهمیت حفاظت از محیط‌زیست، افزایش بهره‌وری گیربکس بسیار مهم است. با طراحی دقیق قطعات، این امکان فراهم شده تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت گیربکس al4

تا به اینجای کار در مورد ویژگی‌های این قطعه، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش قصد داریم عواملی که روی قیمت گیربکس پژو تأثیرگذار است را بررسی کنیم:

نوسانات قیمت دلار

یکی از اصلی‌ترین عواملی که در کشور ایران روی قیمت گیربکس al4 تأثیر می‌گذارد، نرخ دلار است. درصورتی‌که نوسانات به‌وجود آمده در بازار ارز زیاد باشد، نرخ فروش این محصول نیز در بازار افزایش پیدا می‌کند. البته شرکت‌های معتبری مثل گیربکس هاب تمام تلاش خود را می‌کنند تا مصرف‌کنندگان با پرداخت کمترین هزینه ممکن، قطعات موردنیاز خود را تهیه کنند.

 

تغییر نرخ مواد اولیه

یکی دیگر از دلایلی که موجب تغییر قیمت این محصولات می‌شود، افزایش جهانی نرخ مواد اولیه است که در تولید گیربکس al4 از آن استفاده می‌شود. در چنین شرایطی کارخانه پژو مجبور است برای ساخت این تجهیزات، هزینه بیشتری را پرداخت کند؛ به‌همین‌دلیل، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

میزان عرضه و تقاضا

یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت گیربکس پژو می‌شود، میزان عرضه و تقاضای بازار است. اگر تعداد کالاهای موجود در بازار، کمتر از میزان نیاز باشد، نرخ فروش محصولات افزایش پیدا می‌کند. برای اینکه نوسانات ایجاد‌شده، مشکلی برایتان ایجاد نکند، بهتر است به وب‌سایت شرکت‌هایی معتبری مراجعه کنید که فروش گیربکس al4 انجام می‌دهند. بیشتر بخوانید: قیمت گیربکس مزدا

 

گیربکس al4

 

جمع‌بندی

گیربکس al4 یکی از بهترین تولیدات شرکت پژو به‌حساب می‌آید که شرکت‌هایی مختلفی از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله اجزای اصلی تشکیل‌دهنده این وسیله و ویژگی‌هایش را بررسی کردیم. برای تهیه این محصول کافی است به مجموعه‌های معتبر فروش گیربکس al4 مثل گیربکس هاب مراجعه کنید که سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024