بیوگرافی ساتوشی ناکاموتو، آشنایی با خالق بیت کوین



بیوگرافی ساتوشی ناکاموتو

 

بیت کوین، پادشاه جهان ارزهای دیجیتال است. هر روزه معامله‌گران کریپتو در سراسر جهان، قیمت بیت کوین را برای شکار فرصت‌های خرید این ارز تحلیل می‌کنند. یکی از رازهای دنیای رمزآلود ارزهای دیجیتال هنوز فاش نشده است. آن‌هم هویت اصلی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است.

 

بسیاری از کاربران بازار و صرافی‌ آنلاین ارز دیجیتال کنجکاوند که بدانند چه کسی پشت نقاب این نام قرار گرفته است. شما نیز ممکن است بپرسید ساتوشی ناکاموتو کیست؟ مرد است یا زن؟ آیا بیش از یک نفر پشت این اسم مخفی شده‌اند؟

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی بیوگرافی ساتوشی ناکاموتو بپردازیم و شما را با افرادی که گمان می‌شود ساتوشی ناکاموتو باشند، آشنا کنیم. همراه ما باشید.

 

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakomoto) نام فردی است که در سال 2008 در مقاله خود بیتکوین را به‌عنوان سیستم الکترونیک همتا‌به‌همتا معرفی کرد. در پروفایل P2P، ساتوشی ناکاموتو مردی ژاپنی معرفی شده است که ۴۳ سال سن دارد.

ساتوشی در مقاله‌ها، پیام‌ها و کدهای اصلی نرم‌افزار بیت کوین به‌صورت روان و بی‌نقص از انگلیسی استفاده کرده است. نکته جالب‌تر این‌که گاهی در مطالبی که منتشر کرده از کلمات بریتانیایی استفاده کرده است. ازاین‌رو، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که ناکاموتو فردی انگلیسی است که خود را ژاپنی معرفی کرده است.

 

افزون‌براین، مشخص شد که زمان انتشار وایت‌پیپر بیتکوین و پیام‌های ساتوشی مطابق با ساعت کشور انگلستان است.

ساتوشی تاکنون ذره‌ای از اطلاعات شخصی خود را فاش نکرده و هیچ سرنخی درباره هویت خود باقی نگذاشته است. او بیتکوین را با ۲۱ میلیون عرضه محدود راه‌اندازی کرد و پس از انتشار گزارش عملکرد خود در قالب وایت‌پیپر، در سال 2009 اولین بلوک شبکه را استخراج کرد.

 

در سال 2011، در ایمیلی که ارسال کرد اظهار داشت که تمرکز خود را از بیتکوین به‌سمت دیگر پروژه‌ها معطوف کرده است.

به‌گفته برخی منابع، ساتوشی بیش از ۵ درصد از کل واحد‌های بیتکوین را در اختیار دارد. این موضوع باعث شده است که لقب منزوی‌ترین میلیاردر جهان را به او اختصاص دهند. جالب است بدانید نام او در لیست ۱۰۰ ثروتمند برتر جهان قرار گرفته است.

 

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

 

چرا هویت ساتوشی ناکاموتو پنهان است؟

مخفی بودن هویت ساتوشی ناکاموتو دلایلی دارد که در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

رعایت اصل تمرکززدایی

بیتکوین با این هدف راه‌اندازی شد که سیستمی غیرمتمرکز را برای بهبود نظام مالی دنیا فراهم کند، به‌طوری که هیچ نهاد و دولتی نتواند آن را دست‌کاری کند و بر آن نظارت داشته باشد. در مقالات ساتوشی، بیتکوین به‌عنوان سیستم پرداخت الکترونیک معرفی شده است که برای تأمین امنیت تراکنش‌ها از دانش رمزنگاری بهره‌ می‌برد.

 

همچنین، کاربران برای خرید و فروش بیت کوین نیازی به شخص سوم یا واسطه ندارد و معاملات بین کاربران انجام می‌شود. تمامی این ویژگی‌ها حاکی از غیرمتمرکز بودن شبکه بیتکوین است. بنابراین، اصل غیرمتمرکز بودن یکی از دلایل مخفی بودن هویت ساتوشی ناکاموتو است. احتمالاً او در مورد هویت خود نیز می‌خواست این اصل را رعایت کند!

 

مسائل قانونی و دخالت دولت

از آن‌جایی‌ که بیت کوین قدرت را بین کاربران توزیع کرده و تمرکززدایی را افزایش داده است، نهادهای دولتی ازجمله بانک‌ها، سرسختانه با این ارز دیجیتال مخالف هستند. یکی دیگر از دلایلی که ساتوشی بخاطر آن هویت خود را پنهان کرده است، پیش‌گیری از ایجاد قوانین ناسازگار با بیتکوین است. در این صورت، امنیت خود او نیز حفظ شده است.

 

چه کسانی احتمال دارد که ساتوشی ناکاموتو باشند؟

چندین سال است که بحث در مورد این‌که چه افرادی پشت نام ساتوشی ناکاموتو قرار گرفته‌اند، ادامه دارد. همچنان هویت اصلی و پشت‌پرده این نام مشخص نشده است. جالب است بدانید تاکنون بسیاری از افراد ادعا کرده‌اند که ساتوشی ناکاموتو هستند اما در اثبات این ادعا ناتوان بوده‌اند.

از طرفی دیگر، برخی افراد به‌دلیل فعالیت‌ها و سابقه خود در حوزه ارزهای دیجیتال، به‌عنوان افراد احتمالی که پشت‌ نام ساتوشی ناکاموتو قرار دارند، انتخاب شده‌اند. البته خودشان این موضوع را نپذیرفته‌اند. تعدادی نیز بر این باورند که ساتوشی از دنیا رفته است، ازاین‌رو، معمای آن هیچ‌گاه حل نخواهد شد.

 

با توجه به این‌که در سال‌های آغازین راه‌اندازی ارزهای دیجیتال، ازجمله بیتکوین، اطلاعات کمی در مورد بازار در دسترس بود، بسیاری از افراد باور دارند اشخاصی که در سال‌های آغازین ظهور بیتکوین مشغول حفظ و توسعه آن بودند، در ایجاد آن نیز نقش داشته‌اند.

در ادامه مقاله قصد داریم شما را با افرادی آشنا کنیم که به‌گفته بسیاری از افراد، می‌توانند ساتوشی ناکاموتو باشند. همراه ما باشید.

 

چرا هویت ساتوشی ناکاموتو پنهان است؟

 

دوریان پرنتیس (Dorian Prentice)

دوریان پرنتیس، فیزیکدان آمریکایی‌ـ‌ژاپنی است. پرنتیس در کالیفرنیا زندگی می‌کند. به‌گمان برخی افراد، او ساتوشی ناکاموتوی واقعی است. جالب است بدانید برای اولین بار این موضوع در سال ۲۰۱۴ و در یکی از هفته‌نامه‌های خبری مطرح شد. بااین‌حال، پرنتیس این موضوع را رد کرده است.

 

نیک زابو (Nick Szabo)

یکی از پیش‌گامان حوزه بلاکچین، نیک زابو است. زابو در سال 1998 پروژه بیت‌گلد را راه‌اندازی کرد. نکته‌ قابل‌توجه آن است که او اولین نفری بود که در سال ۲۰۰۴ واژه «قرارداد هوشمند» را به‌کار برد. بیتکوین نیز بر پایه قرارداد هوشمند کار می‌کند!

 

پروژه بیت‌گلد با این هدف تشکیل شد که سیستمی غیرمتمرکز برای بهبود سیستم مالی و تأمین امنیت راه‌اندازی کند. ازجمله دلایل زابو برای راه‌اندازی این پروژه می‌توان به ناکارآمدی نظام مالی سنتی و احتمال سرقت طلا و فلزات باارزش اشاره کرد.

 

بااین‌حال، پروژه بیت‌گلد با مشکل «دو بار خرج کردن» مواجه شد و شکست خورد. اما این موضوع را می‌توان دلیلی برای راه‌اندازی بیتکوین در نظر گرفت چراکه مشکل دوبار خرج کردن در بیتکوین برطرف شد. ممکن است بپرسید دو بار خرج کردن به چه معنا است؟ اگر شخصی بتواند دو بار از یک ارز دیجیتال برای پرداخت استفاده کند، به‌اصطلاح می‌گوییم دو بار آن را خرج کرده و با یک موجودی دو بار خرید کرده است.

با توجه به شباهت‌های پروژه بیتکوین و بیت‌گلد بسیاری از افراد باور دارند که ساتوشی ناکاموتو همان نیک زابو است. البته زابو این موضوع را رد کرده است.

 

ایلان ماسک (Elon Musk)

یکی از سؤالات پرتکراری که همواره پرسیده می‌شود آن است که آیا ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو نیست؟ ایلان ماسک یکی از کارآفرینان بزرگ و محبوب درزمینه نوآوری و کسب‌وکار است که او را بیش‌تر به‌عنوان بنیان‌گذار شرکت تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس می‌شناسیم.

 

در ۲۳ نوامبر 2017، ساهیل گوپتا (Sahil Gupta)، یکی از کارآموزان شرکت اسپیس‌ایکس مقاله‌ای منتشر کرد و در آن برای اولین بار ادعا کرد که ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو است. از آن موقع به بعد، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که ایلان ماسک خالق بیتکوین است. البته فعالیت‌های ماسک درزمینه حمایت از بیتکوین در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله با ساتوشی ناکاموتو و افراد احتمالی پشت‌پرده بیتکوین آشنا شده باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024