بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین/کدام گوشی سامسونگ دوربین بهتری دارد



اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ با بهترین دوربین هستید، باید بگوییم سامسونگ گزینه‌های بسیار خوبی برای شما ارائه می‌دهد. ما به شما در انتخاب بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین کمک میکنیم و به شما میگوییم که کدام گوشی سامسونگ دوربین بهتری دارد؟ با معرفی گوشی های سامسونگ برای عکاسی با ما همراه باشید.

 

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین/کدام گوشی سامسونگ دوربین بهتری دارد

 

با توجه به پیشرفت چشمگیر گوشی‌های هوشمند سامسونگ در قابلیت‌های تصویربرداری، طی سال‌های گذشته شاهد افول وحشتناک آمار فروش دوربین عکاسی بوده‌‌ایم. این موضوع تا جایی پیش رفته است که برخی رده‌های دوربین عکاسی مانند دوربین‌های ساده‌ی خانگی در حال انقراض هستند؛ زیرا دیگر توان رقابت با گوشی‌های هوشمند را ندارند. پیشرفت دوربین و توانایی گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران برای رفع نیاز‌های خانگی یا حتی نیمه‌حرفه‌ای خود صرفاً به خرید گوشی هوشمند بسنده کنند. پس اگر علاقه‌ی زیادی به عکاسی موبایل دارید و دوربینی توانمند برای ثبت بهترین تصاویر در بودجه‌ی مدنظر، اولویت اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم فهرست محصولات زیر را در نظر بگیرید:

 

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی تا 30 میلیون تومان

با بودجه‌ی حدود 25 میلیون تومان، «گلکسی 21 سامسونگ را پیشنهاد می‌کنیم که از همان ترکیب دوربین‌های نسل قبلی با سخت‌افزار تقریباً یکسانی بهره می‌برد.

 

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE یک گوشی هوشمند پرچمدار سامسونگ است که در سپتامبر سال 2023 عرضه شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی Dynamic AMOLED به اندازه 6.4 اینچ با رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. همچنین از دیگر ویژگی های گوشی S21 FE می‌توان به پردازنده Exynos 2100 چهار هسته‌ای با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، حافظه رم 8 گیگابایت، حافظه داخلی 128 گیگابایت، دوربین پشت 64 + 12 + 8 مگاپیکسل، دوربین جلو 32 مگاپیکسل، باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع و بی‌سیم، سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش، پشتیبانی از شبکه 5G و سیستم عامل Android 13 با رابط کاربری One UI 5.1 است.

 

عکس‌های هر سه دوربین پشتی در نور روز بسیار رضایت‌بخش است و به‌لطف حالت Night، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده در شب با گلکسی S21 اف ای هنوز هم جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. دوربین‌ اولتراواید نیز برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند، خروجی بسیار رضایت‌بخشی نشان می‌دهد؛ هرچند به دلیل نبود فوکوس خودکار در این دوربین، قابلیت عکاسی ماکرو دردسترس نیست.

 

قابلیت Director’s View

یکی از تنظیمات دوربین S21 FE حالت Director’s View است که با آن می‌توان هنگام فیلم‌برداری، از دوربین‌های پشت و جلو گوشی خود به صورت همزمان استفاده کرد. این قابلیت دارای چندین مزیت است:

  • شما می‌توانید صحنه‌ای که در حال فیلم‌برداری از آن هستید، را از زوایای مختلف ببینید و به راحتی بین دوربین‌های مختلف سوئیچ کنید.
  • شما می‌توانید صورت خود را همزمان با صحنه فیلم‌برداری کنید و نظرات، توضیحات و حس‌های خود را به فیلم اضافه کنید.
  • شما می‌توانید حالت Picture-in-picture را فعال کنید و صورت خود را در گوشه صفحه نمایش قرار دهید و یا حالت Split-screen را فعال کنید و صورت خود را در نصف صفحه نمایش قرار دهید.

 

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE

 

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی تا 50 میلیون تومان

گلکسی اس 22 سامسونگ مدل پایه‌ی پرچم‌داران ۲۰۲۲ سامسونگ است که جزو خوش‌دست‌ترین و درعین‌حال قدرتمندترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود؛ هرچند خرید S22 تقریباً خارج از توان بسیاری از کاربران به‌نظر می‌رسد.

 

نمایشگر ۶٫۱ اینچی ۱۲۰ هرتز Dynamic AMOLED 2X با دقت ۱٬۰۸۰ در ۲٬۳۴۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت، اسپیکرهای استریو AKG با صدای خروجی ۳۲ بیت، عرضه با رابط کاربری One UI 4.1 با اندروید ۱۲، تراشه‌ی Exynos 2200 سامسونگ، ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لنز واید معادل ۲۴ میلی‌متری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۲۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات از ویژگی‌های کوچک‌ترین عضو خانواده پرچم‌دار اس 22 است.

 

دوربین اصلی این محصول عکس های عالی در روشنایی روز می گیرد. با دید منطقی و با توجه به قیمت S22 نمی توان از عملکرد دوربین اصلی آن گله ای داشت. تا زمانی که شرایط نوری خوب باشد، می توانید حتی در داخل خانه نیز عکس های با کیفیتی از سوژه های مد نظرتان ثبت نمائید. وضوح و جزئیات عالی است؛ رنگ‌ها طبیعی هستند. همانند دیگر پرچمداران سامسونگ، کنتراست هم عالی است؛ در نهایت، محدوده دینامیکی نیز گسترده است. نویز هم وجود ندارد!

 

تست کیفیت دوربین گوشی S22 سامسونگ در تاریکی شب

همانطور که انتظار می رفت، دوربین اصلی S22 در شرایط کم نور هم عملکرد عالی داشته است. کیفیت کلی عکس ها حتی بدون حالت شب (Night Mode) هم بسیار خوب است. محدوده دینامیکی گسترده است، وضوح شگفت‌انگیز است، سایه‌ها کمی تاریک هستند و نویز به خصوصی وجود ندارد. همچنین، رنگ ها نیز طبیعی هستند و کنتراست نیز معقول است. با این حال، جزئیات عالی است.

 

در صورتی که تمایل به عکاسی در شب دارید، پیشنهاد می کنیم که حالت Night Mode را فعال نمائید چرا که عکس های روشنتری را تولید می کند؛ نویز هم در این حالت کاهش می یابد. دامنه دینامیکی نیز افزایش یافته و تاریکی های غیرطبیعی را تا حد زیادی اصلاح می کند؛ با نگاهی دقیقتر متوجه خواهید شد که کمی جزئیات به سایه ها اضافه می کند. در مجموع، تصاویر نرم، جزئیات ظریف و رنگ ها طبیعی باقی می مانند.

 

کیفیت ساخت مطلوب و گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت از امکانات دیگر S22 سامسونگ محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با گوشی پرچم‌دار سامسونگ، بررسی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس سامسونگ را مطالعه کنید.

 

هوش مصنوعی دوربین گوشی S22 سامسونگ

گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا تاکنون کمتر از دو سال عمر کرده‌اند، اما به گفته «پاتریک چومت»، رئیس بخش تجربه مشتریان سامسونگ، انتظار نمی‌رود که این گوشی‌ها حداقل به‌‌این‌زودی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را دریافت کنند.

هرچند به این موضوع اشاره نشده، اما ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید Galaxy AI سامسونگ به‌احتمال‌زیاد از طریق به‌روزرسانی One UI 6.1 به گوشی‌های سال 2023 غول کره‌ای اضافه خواهد شد. باید دید که برنامه‌های سامسونگ در قبال اضافه‌کردن قابلیت‌های هو‌ش مصنوعی به سری گلکسی S22 در آینده تغییر خواهد کرد یا خیر.

 

گلکسی اس 22 سامسونگ

 

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی حرفه ای

انتخاب برای بهترین پوشی سامسونگ از بین s23 و s24 بسیار سخت سخت. باوجود عرضه گوشی سامسونگ s24 در همین چند وقت اخیر، اما بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که دوربین s23 سامسونگ بهتر است. در این بخش ما هر دو مدل گوشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

سامسونگ S23 از نظر کیفیت دوربین

قطعا اولین گزینه در لیست بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی گلکسی S23 Ultra است که پرچمدار این کمپانی کره ای می‌باشد. این گوشی با لنز 200 مگاپیکسلی عرضه شده و سنسوری برابر 1/1.3 اینچی با اندازه پیکسل 0.6 میکرونی مدل Samsung ISOCELL HP2 دارد.

 

همچنین گشودگی دیافراگمی برابر 1.7/f دارد که برای تصاویر پرتره به شدت ایده آل است. لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. شارپنس خیلی خوبی دارد و در هنگام زوم روی لبه‌های تصویر وضوح قابل مشاهده است.

 

بنابراین اگر به دنبال عکاسی حرفه‌ای هستید، بی شک بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی همین galaxy s23 ultra است. در کنار دوربین اصلی همچنین شاهد یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی هستیم که با تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی همراه است.

 

به لطف لنزهای تعبیه شده در پشت این گوشی می توانید تا 3 و 10 برابر به صورت اپتیکال و در نهایت تا 100 برابر به صورت دیجیتال روی سوزه ها زوم کند. در پنل جلویی هم یک لنز سلفی 12 مگاپیکسلی تعبیه شده که 12 مگاپیکسلی است.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب نیز بهبود بسیار زیادی داشته و به لطف هوش مصنوعی و همچنین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی S23 اولترا در نور کم هم بسیار خوب عمل می‌کند. سامسونگ برای به رخ کشیدن توانایی فیلم‌برداری این محصول از آن در ساخت چند فیلم استفاده کرده و این فیلم‌ها را نیز در مراسم معارفه این گوشی به نمایش گذاشت. به واقع این کهکشانی چه از نظر دوربین و چه در زمینه‌های دیگر یکی از بهترین‌ گوشی‌های جهان به حساب می‌آید و می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند.

 

سامسونگ گلکسی S24 از نظر کیفیت دوربین و عکاسی

گوشی سامسونگ گلکسی S24 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. اما در این میان باید به تخت شدن نمایشگر اشاره کنیم که این یعنی دیگر از لبه‌های خمیده خبری نیست و از سوی دیگر به لطف استفاده از شیشه محافظ جدید گوریلا گلس، بازتاب نمایشگر بسیار کمتر شده و در نتیجه خوانایی بهتری دارد. با وجود استفاده از فریم تیتانیومی، همان حس و حال استفاده از نسل قبلی را تداعی می‌کند.

 

گلکسی S24 اولترا به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های بازار توسط DxOMark بررسی شد و در بخش دوربین امتیاز ۱۴۴ را کسب کرد و در رتبه‌ی ۱۸ قرار گرفت که به شکل عجیبی رتبه‌ای پایین‌تر نسبت به برخی گوشی‌های سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

 

گلکسی S24 اولترا در جایگاهی پایین‌تر از آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار می‌گیرد. دوربین پرچمدار ۲۰۲۴ سامسونگ بهتر از دوربین هواوی P50 پرو است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

 

گلکسی S24 اولترا به جز فریم تیتانیومی و نمایشگر تخت تفاوت ظاهری زیادی با گلکسی S23 اولترا ندارد و قیمت گوشی ۱۰۰ دلار نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.

گلکسی S24 اولترا در بخش فوکوس خودکار و نویز امتیاز ۷۰ را دریافت کرد. گوشی سامسونگ در بخش زوم موفق به کسب امتیاز ۱۴۵ شد که بسیار پایین‌تر از رکورد امتیاز ثبت شده برای هر دو دوربین تله‌فوتو و اصلی است. در بخش ضبط ویدیو، S24 اولترا توانست ۱۳۷ امتیاز کسب کند.

 

امتیازات DxOMark نشان می‌دهند که گلکسی S24 اولترا به طور کلی در بخش دوربین پیشرفت نسبتاً خوبی نسبت به نسل گذشته داشته است اما در برابر اصلی‌ترین رقیبش یعنی گوشی آیفون نتوانسته قدرتمند ظاهر شود.

 

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی حرفه ای

 

مشکلات دوربین سری گلکسی S24 با آپدیت نرم‌افزاری برطرف می شود

در بخش انجمن سایت رسمی سامسونگ، مسئول آپدیت‌های مرتبط با دوربین سامسونگ در پاسخ به کاربری که از کیفیت دوربین گلکسی S24 شکایت داشت، اعلام کرد سامسونگ به‌طور مداوم تلاش می‌کند تا دوربین پرچمدارهای جدید خود را بهینه کند. او همچنین گفت سامسونگ پذیرای نظرات کاربران از کانال‌های ارتباطی مختلف است.

 

به گفته او، سامسونگ عملکرد دوربین را با آپدیت‌های نرم‌افزاری آینده بهبود خواهد بخشید. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در این آپدیت‌ها روی بهبود رنگ‌ها و افکت‌های سه‌بعدی در سری گلکسی S24 در مقایسه با گوشی‌های نسل قبلی گلکسی تمرکز کرده است. پیش‌ازاین نیز منبعی آگاه از انتشار یک آپدیت خبر داده بود.

 

همین حالا همه مدل های گوشی سامسونگ را میتوانید از سایت موبایل استقلال خرید کنید.

https://mobileesteghlal.ir/

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024