مواد شیمیایی آزمایشگاهی چه هستند؟



در این متن به معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی، نحوه نگهداری از آنها و دو برند مطرح در زمینه تولید این نوع مواد پرداختیم.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چه هستند؟

مواد شیمیایی ترکیباتی شیمیایی هستند که در انواع آزمایش ها و تست های آزمایشگاهی از آنها استفاده میشود. اغلب این مواد از ترکیبات شیمیایی ساده تشکیل شده اند. اگرچه که میتوانیم مواد شیمیایی آزمایشگاهی با ترکیبات خاص برای آزمایش های خاص را نیز پیدا کنیم. از این مواد برای تحقیق یا تشخیص استفاده میشود. به طور مثال میتوان از محصولات شیمیایی برای آماده سازی دارو ها نیز در محیط آزمایشگاه استفاده کرد.

 

این آزمایش ها معمولا در ابعاد کوچک انجام میشوند و غالبا روی قسمت کوچکی از نمونه تست خواهند شد. آزمایش های طبیعی، بیولوژیکی و... معمولا به مواد شیمیایی خاصی نیاز دارند که در محیط آزمایشگاه برای تست روی نمونه ها استفاده میشوند.

 

علم شیمی در واقع دنیای وسیعی از موادهای شیمیایی است که در اشکال مختلف روی نمونه ها آزمایش می شود تا به نتیجه دلخواه برسد. از همین رو امروز در این متن می خواهیم با انواع ماده های شیمیایی و دو نوع از پر مصرف ترین آنها یعنی برند مرک و سیگما آشنا شویم.

 

مواد شیمیایی

مواد شیمیایی

 

نحوه استفاده از محصولات شیمیایی در آزمایشگاه

زمانی که صحبت از کار با مواد شیمیایی میشود، ایمنی در هنگام کار حرف اول را میزند. برای اطمینان حاصل کردن از ایمنی، مواد کمیکال باید با توجه به عکس العمل ها، ظرفیت ها و درجه خطر دسته بندی شوند. این کار از موقعیت های خطرناک مانند انفجار، انتشار مواد سمی و مخلوط شدن آنها با یکدیگر به صورت ناخواسته جلوگیری میکند.

 

در حالی که اغلب آزمایشگاه ها از ظرف های بی خطر که واکنش خاصی با مواد شیمیایی ایجاد نمی کنند استفاده میکنند (مانند ظروف شیشه ای و پلاستیکی)، برخی از آزمایشگاه ها دارای ظروف و شرایط خاص دمایی و فشاری هستند.

 

در ادامه به برخی از اصول و قواعد که باید در هنگام کار با مواد شیمیایی رعایت شوند، اشاره خواهیم کرد:

 

محتویات را نام گذاری کنید: نام گذاری مواد شیمیایی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که از بروز اشتباه جلوگیری میکند. همانطور که میدانید، کاربرد مواد شیمیایی مرک با مواد شیمیایی سیگما متفاوت است. از همین رو بهتر است هریک از این مواد را به وسیله برچسب ها نام گذاری کنید. همچنین می توانید در صورت خطرناک بودن برای آنها اخطار بگذارید.

 

محصولات شیمیایی را جدا کنید: هر یک از مواد شیمیایی را با توجه به کاربردشان جداسازی کنید. با این کار می توانید آزمایشگاهی مرتب و کاربردی داشته باشید.

 

مقدار کمی از مواد شیمیایی را نگهداری کنید: بهتر است از مواد کمیکال سیگما یا مرک با مقدار کم نگهداری کنید. شما میتوانید هر زمان که بخواهید این مواد کاربردی را از مراجع معتبر و مطرح ایرانی مانند سیتیژن بخرید. از همین رو توصیه می کنیم جهت جلوگیری از فاسد شدن و اتفاقات جبران ناپذیر فقط به میزان مصرف آنها را خریداری کنید.

 

در ادامه به معرفی دو نوع از پر مصرف ترین کمیکال های آزمایشگاهی، یعنی مواد شیمیایی مرک و سیگما خواهیم پرداخت.

 

خرید ماده های شیمیایی آزمایشگاهی

خرید ماده های شیمیایی آزمایشگاهی

 

مواد شیمیایی مرک

کمپانی مرک یک کمپانی آلمانی است که از سال 1668 در زمینه تولید مواد شیمیایی و دارویی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز به عنوان یکی از مطرح ترین و بهترین تولید کنندگان این نوع مواد در جهان شناخته میشود. در اواسط سال 2015 کمپانی مرک و مواد شیمیایی سیگما ادغام شده و به یک برند جهانی بزرگ تبدیل شدند. امروز این مجموعه بیش از 300000 محصول و کالای مختلف آزمایشگاهی و شیمیایی را تولید و به بازار جهانی عرضه میکند.

 

از جمله پر مصرف ترین مواد شیمیایی مرک میتوانیم به:

کلرو استون

دکانوئیک اسید

نیکوتینیک اسید

آلفا توکوفرول و... اشاره کنیم.

 

شما میتوانید برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد شیمیایی مرک به وب سایت رسمی سیتیژن مراجعه کنید.

 

مواد شیمیایی سیگما

مواد شیمیایی سیگما دومین نوع از ماده های شیمیایی پر مصرف در امور آزمایشگاهی ایران میباشد. کمپانی سیگما به صورت مستقل از سال 1935 در آمریکا فعالیت داشته است.

ماده های شیمیایی که توسط این برند تولید و عرضه میشوند در ادامه نام برده شده اند:

 

مواد بیو شیمیایی

آنتی بیوتیک ها

آنزیم ها

مواد هماتولوژی و بافت شناسی

اسید آمینه ها و مشتقات آنها

آنتی ژن ها و...

 

از همین رو میتوان گفت کمپانی سیگما یکی از کامل ترین کمپانی ها در حوزه تولید ماده های شیمیایی است. کاربرد این مواد کمیکال در انواع تحقیقات علمی و ژنتیکی، تشخیص بیماری ها، مولفه های کلیدی در تولید دارویی و آزمایشگاهی میباشد.

 

طبق تحقیقاتی که در سالهای اخیر انجام شده است، اغلب کمپانی های داروسازی ایرانی برای تولید و تست محصولات خود از مواد اولیه کمپانی های مطرحی مثل سیگما و مرک استفاده میکنند. این دو کمپانی در بیش از 40 کشور بزرگ دنیا نمایندگان رسمی دارند که به عرضه محصولات این کمپانی ها میپردازند.

در ادامه به معرفی یکی از نمایندگان رسمی این برند ها در ایران خواهیم پرداخت.

 

کمپانی محصولات شیمیایی سیگما

کمپانی محصولات شیمیایی سیگما

 

فروشگاه سیتیژن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و خودکفایی کشور عزیزمان ایران در حوزه تولیدات دارویی و آزمایشگاهی، امروز فروشگاه سیتیژن به عنوان مطرح ترین وارد کننده مواد شیمیایی در ایران شناخته میشود.

 

مجموعه سیتیژن با بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی ها و افراد تحصیل کرده، مواد شیمیایی مرک و سیگما را در بهترین شرایط از کمپانی های تولید کننده به ایران وارد و عرضه میکند. این کمپانی امروز در زمینه واردات مستقیم محصولات شیمیایی، رفرنس های دارویی و محیط های کشت با برند های مطرح دنیا حرف اول بازار داخلی را میزند.

 

از آنجایی که امروز مجموعه های بسیار زیادی در زمینه واردات ماده های شیمیایی و عرضه آنها در فضای مجازی فعالیت می کنند، بهتر است از نمایندگان رسمی مانند سیتیژن خریداری کنید. یکی از ویژگی های این مجموعه سنجش های آزمایشگاهی، فیلتر های ممبران و میکروفیلتر و عرضه محصولات شیمیایی با بسته بندی درجه یک جهانی میباشد.

 

همچنین شما میتوانید مواد شیمیایی را از این مجموعه در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید، نوع ارسال و موجودی کالاها میتوانید با کارشناسان آنلاین یا تلفنی سیتیژن در ارتباط باشید. علاوه بر این میتوانید به وب سایت رسمی مجموعه مراجعه کرده و گالری تصاویر، محصولات و انواع مختلف کالاهای شیمیایی و آزمایشگاهی را مشاهده و به صورت اینترنتی خرید کنید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024