سفر خانوادگی و چند مقصد فراموش‌نشدنی در سفر با خانواده



سفر خانوادگی,بهترین مقاصد گردشگری

بهترین مقاصد گردشگری

 

سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات انسان‌ها است. در سفر علاوه بر استراحت و رفع خستگی، با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نقاط مختلف داخل و خارج کشور آشنا و با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم مردم کشور خود یا سایر کشورها نیز آشنا می‌شوید. بعد از تشکیل خانواده نیز، سفر خانوادگی یک طعم و لذت دیگری دارد. اما هر مقصدی برای سفرهای خانوادگی، انتخاب مناسبی نیست. بنابراین ما در این مطلب، تلاش می‌کنیم تا چند پیشنهاد خوب برای سفرهای خانوادگی و رزرو هتل در داخل کشور به شما معرفی کنیم. 

 

بهترین مقاصد گردشگری داخلی برای سفر خانوادگی 

ایران یک کشور چهار فصل است که برای تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌ها مکانی برای سفر در آن یافت می‌شود. فرقی نمی‌کند که تابستان باشد یا زمستان؛ فقط کافی است عزم سفر کنید تا با گزینه‌های مختلفی که برای سفر پیش روی شما است، مواجه شوید. 

 

جزایر جنوبی خلیج فارس، بهترین مکان برای سفر خانوادگی در زمستان 

اگر در زمستان تصمیم گرفتید که با خانواده به سفر بروید، جزایر جنوبی خلیج فارس نظیر کیش یا قشم گزینه‌های فوق‌العاده‌ای پیش روی شما هستند. آب‌و‌هوای مناطق ساحلی خلیج فارس در فصل سرد سال بسیار مطبوع و دل‌انگیز است و گردشگران بسیاری هر ساله در این ایام از سال به این مناطق سفر می‌کنند. امکانات تفریحی و گردشگری زیادی نیز در این مناطق برای مسافران فراهم شده‌است. لذت سفر در زمستان را با حضور در سواحل خلیج فارس، حتما تجربه کنید. 

 

کوهرنگ، یک پیشنهاد خاص برای سفر خانوادگی در بهار و تابستان

کوهرنگ را بهشت سفید ایران نیز می‌نامند. اگر به دنبال یک تجربه خاص و متفاوت برای سفر در تابستان هستید، منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال ‌و ‌بختیاری را در نظر داشته‌باشید. با ورود به این منطقه شگفت‌زده خواهید شد. چون دشتی از لاله‌های واژگون انتظار شما را می‌کشند. به خصوص اگر سفر خانوادگی‌تان از جنس ماه‌ عسل است، یک تجربه عاشقانه متفاوت را در کوهرنگ خواهید داشت. دلیل اینکه کوهرنگ را بهشت سفید ایران نام‌گذاری کرده‌اند، آن است که در زمستان به کلی پوشیده از برف است. چشمه‌ آب معدنی کوهرنگ نیز بسیار معروف است که می‌توانید در کنار دشت کوهرنگ به آنجا نیز سری بزنید. برای رسیدن به کوهرنگ با خودروی شخصی مسیری تقریبا هفت ساعته پیش روی شما است.

 

استان اردبیل، با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی 

اردبیل در منتهی‌الیه شمال غربی ایران قرار دارد و در بیشتر ایام سال آب و هوای سردی دارد. چشمه‌های آب معدنی اردبیل هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. گروهی برای تفریح و عده‌ای دیگر نیز به توصیه پزشکان برای مصارف درمانی به این چشمه‌های مراجعه می‌کنند. بهترین زمان برای سفر به اردبیل، پایان بهار و فصل تابستان است. یکی از معروف‌ترین شهرهای اردبیل، سرعین است که مقصد بسیاری از مسافران بوده و با عسل‌های بی‌نظیرش شناخته می‌شود. در کنار چشمه‌های آب معدنی، آثار تاریخی و مناطق طبیعی زیادی نیز در این استان وجود دارد. 

 

بهترین مقاصد گردشگری خارجی برای سفر خانوادگی 

اگر در حال برنامه‌ریزی برای خرید بلیت سفر خارجی هستید تا تعطیلات خود را در یک کشور دیگر پشت سر بگذارید، چندین گزینه بسیار خوب برای سفرهای خانوادگی وجود دارد که در ادامه به معرفی بهترین آنها می‌پردازیم.

 

خلیج هالونگ بی 

ماجراجویی خانوادگی را می‌توانید در کشور ویتنام و در خلیج هالونگ بی تجربه کنید. یک منطقه سرسبز و بکر که نمونه آن در جهان بسیار کم‌نظیر است. در این منطقه غارهای حیرت‌انگیز، جنگل‌های بارانی و درختان بسیار بلندی وجود دارد که دیدن نوک آنها بسیار دشوار است. اگر جزء آن خانواده‌هایی هستید که طبیعت را دوست دارید و به دنبال یک مکان گدشگری طبیعی خاص هستید، می‌توانید به خلیج هالونگ‌ بی سفر کنید و یک خاطره به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید. 

 

کاستاریکا،‌ نگینی در آمریکای جنوبی 

کشورهای آمریکای جنوبی را با جنگل‌های انبوه و سواحل دریایی چشم‌نواز می‌شناسند. در کاستاریکا نیز سواحل بی‌نظیری وجود دارد که قدم زدن در آن لذت زایدالوصفی دارد. آبشارهای فوق‌العاده زیبایی نیز در این کشور وجود دارد که دیدن آنها هوش را از سر هر بیننده‌ای می‌پراند. البته باید در نظر داشته باشید که به دلیل دور بودن این کشور نسبت به ایران هزینه سفر به آن مقداری زیادی خواهد شد؛ اما اگر به دنبال یک سفر خانوادگی خاص و منحصر‌به‌فرد هستید، می‌توانید کاستاریکا را برای گردش انتخاب کنید. 

 

ترکیه، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانی‌ها 

ترکیه به دلیل همسایگی با ایران معمولا سالانه پذیرای گردشگران ایرانی بسیاری است. سفر به ترکیه تنها به اطر نزدیک بودن به ایران جذابیت ندارد. بلکه مقاصد گردشگری فراوانی نیز در این کشور وجود دارد که هر مسافری می‌تواند با گشت‌و‌گذار در لذت فراوانی ببرد. در ترکیه هم برای کسانی که به آثار باستانی علاقه‌مند هستند و هم برای کسانی که به دنبال مناظر طبیعی هستند، مکان برای گشتن وجود دارد. تورهای مسافرتی زیادی نیز در ایام مختلف سال از ایران به مقصد ترکیه می‌روند که می‌توانید از پیشنهادات سفر مناسب آنها استفاده کنید.

 

چین، فرصتی برای آشنایی با شرق آسیا 

یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان، چین است که جاهای دیدنی فراوانی در آن وجود دارد؛ به طوری که انتخاب مکان‌های مناسب برای گشت‌و‌گذار در این کشور کار چندان آسانی نیست. چین هم مردمان خاصی دارد و هم غذاهای ویژه‌ای که با سفر به آنجا می‌توانید با آنها مواجه شوید. در چین بناهای تاریخی، مناظر طبیعی و ساختمان‌های مدرنی وجود دارد که برای تمام سلایق قابل استفاده است. سعی کنید قبل از سفر به چین، درباره مکان‌های دیدنی آن تحقیق و مطالعه کنید تا در آنجا برای گشت‌و‌گذار دچار سردرگمی نشوید. 

 

دبی، یک شهر جذاب برای سفر خانوادگی 

اگر خیالتان از جیب‌تان راحت است و می‌توانید هزینه‌ سنگینی را برای سفر خانوادگی پرداخت کنید، دبی یک گزینه مناسب پیش روی شما است. در دبی انواع و اقسام تفریحات خانوادگی در دستر شما است. یک شهر کوچک که از یک طرف به دریا منتهی می‌شود و از طرف دیگر می‌توان تجربه شترسواری در کویر آن را تجربه کرد. شیخ‌نشین‌های سرمایه‌دار عربی در این شهر مجهزترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان را بنا کرده‌اند. بنابراین می‌توانید اقامت در متفاوت‌ترین هتل‌های دنیا را در دبی تجربه کنید. 

 

ارمنستان، یک سفر خانوادگی نسبتا ارزان 

برای سفر خانوادگی به ارمنستان، نیازی به صرف هزینه‌های سنگین و سرسامآور ندارید. اگر به دنبال یک مقصد گردشگری خارجی هستید که با هزینه معقولی تمام شود، ارمنستان گزینه مناسبی است. در ارمنستان نیز مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی فراوانی در انتظار شما است. به ویژه شهر ایروان پایتخت این کشور که محل رجوع بسیاری از مسافران خارجی است. غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای در این کشور وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز میل کنید و لذت ببرید. به دلیل نزدیکی ارمنستان با ایران، مقاربت‌های فرهنگی زیادی نیز بین مردم این دو کشور وجود دارد و حس غریبی زیادی در این کشور به شما دست نخواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024