آیا خانواده آیفون 13 واقعا ارزش خرید دارد؟



خرید خانواده آیفون 13,طراحی آیفون 13,تصاویر آیفون 13

خرید آیفون 13

 

این سوالی است که ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کرده که واقعا خرید آیفون 13 ارزش دارد؟ برخی دوست دارند همیشه جدیدترین گوشی های موجود در بازار را بخرند. حتی اگر به آن نیاز نداشته باشند. آیا آیفون 13 بهتر از مدل های دیگر آیفون است یا با بقیه مدل های آیفون تفاوت چندانی ندارد؟ آیفون 13  جدیدترین گوشی شرکت اپل است که به تازگی وارد بازار شده است و به دنبال آن اپل، آیفون 13 مینی ، پرو و پرومکس را منتشر کرد. حالا برای اینکه به این سئوال پاسخ دهیم که آیا آیفون 13 ارزش خرید دارد یا نه؟ باید به جزییات آیفون 13 بپردازیم.

 

اتفاق خارق العاده در طراحی دیده نمی شود

اگر منتظر یک طراحی خاص در آیفون 13 هستید باید بگویم، اپل در طراحی آیفون 13 تغییر خاصی ایجاد نکرده است و مانند مدل های قبلی طراحی صاف و تختی دارد و نمی توان تفاوتی بین طراحی خانواده 13 از یکدیگر قائل شد. آیفون 13 با پرو نیز شبیه به یکدیگر هستند فقط مدل پرو سنگین تر است .تنها تغییری که در طراحی آیفون 13 مشاهده می کنیم، تغییر دوربین های پشتی است که به صورت مورب جانمایی شده است. اما نکته ای که در آیفون 13 نسبت به آیفون 12 مشهود است، سنگینی و ضخامت دستگاه است. آیفون 13 دارای گواهینامه استاندارد IP68 است که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را تضمین می کند.

 

وضوح و شفافیت در نمایشگر ستودنی است

ویژگی های آیفون 13,نمایشگر آیفون 13,وضوح و شفافیت آیفون 13

نمایشگر آیفون 13

 

درباره  کیفیت تصاویر در نمایشگر آیفون 13 هیچ شکی نیست. این نمایشگر 6 اینچی به فناوری Super Retina XDR OLED مجهز است. تصاویر در این نمایشگرها وضوح و شفافیت فوق العاده ای دارد. رنگ ها در آن طیف وسیعی را پشتیبانی می کنند و دقت رنگ و روشنی باورنکردنی را در آن می توان مشاهده کرد. در نتیجه این نمایشگر برای تماشای فیلم یا بازی با کیفیت  بالا بسیار ایده آل است. نکته دیگر درباره نمایش عمق تیرگی است، با توجه به اینکه نمایشگر OLED از یک منبع جداگانه نور برخوردار هستند، رنگ های مشکی، تیرگی عمیقی را ارایه می دهند.

 

سرعت و روانی نمایشگر، نکته ی مثبت این گوشی برای گیمرها

اپل برای اولین بار در آیفون 13 پرو و پرومکس به جای نرخ تازه سازی 60 هرتزی از نرخ 120 هرتزی رونمایی می کند که دوبرابر سریع تر از مدل های قبلی است. اما متاسفانه نرخ 120 هرتزی در آیفون 13 پشتیبانی نمی شود. نرخ تازه سازی صفحه نمایشگر به معنی تعداد دفعات به روزرسانی صفحه نمایشگر است که هر چه این عدد بیشتر باشد، صفحه نمایشگر روان تر و صاف تر خواهد بود. بنابراین این مزیت برای گیمرها یک امتیاز محسوب می شود و  لذت بازی را چند برابر افزایش می دهد.

 

بهترین ظرفیت باتری

آیفون 13 پرو و پرومکس,بهترین ظرفیت باتری آیفون 13,فروشگاه محصولات دیجیتالی lipak

باتری آیفون 13

 

عمر باتری در آیفون 13 فوق العاده است به خصوص وقتی با پردازنده اختصاصی اپل A15 ترکیب می شود دستگاه عملکرد رضایت بخشی دارد. در این خانواده برادر بزرگتر یعنی آیفون 13 پرومکس بیشترین قدرت باتری را  دارد. و برادر کوچکتر یعنی آیفون 13 مینی دارای کمترین ظرفیت باتری است. نکته مهمی که در آیفون 13 به چشم می خورد اینکه اما وقتی جعبه دستگاه را بررسی می کنیم، خبر از شارژ نیست و باید شارژ جداگانه ای خریداری کنید.  باتری آیفون 13 ، 10 ساعت و 33 دقیقه دوام دارد که نسبت به آیفون 12، 2 ساعت بیشتر شده است.

 

تغییرات کمی در عملکرد دوربین

تغییرات بسیار کمی در دوربین آیفون 13 پرو و پرومکس مشاهده می کنیم. این تغییرات در دیافراگم کاملا محسوس است. دیافراگم 2.4 /f به 1.8/F تغییر پیدا کرده است که نتیجه آن خروجی بهتر تصاویر در نور کم است. سبک های خلاقانه عکاسی در آیفون 13 مناسب افرادی است که عاشق عکاسی هستند. دوربین این گوشی شرایط فوق العاده ای را  برای  عکاسی بی نظیر در شب مهیا می کند. به طور کلی دوربین آیفون 13 گزینه ایده آل برای عکاسی و فیلمبرداری به شمار می رود. اما اگر گزینه دوربین در اولویت شماست، تغییرات در حدی نیست که آیفون 12 را به 13 تبدیل کنید.

 

آیا شما واقعا به آیفون 13 نیاز دارید؟

انتخاب آیفون 13 براساس نیاز هر فردی متفاوت است. اگر آیفون 12 دارید و از آن راضی هستید، خرید آیفون 13 شاید ضروری نباشد اما اگر بعد از مدت ها قصد خرید گوشی را  دارید و البته قیمت در اولویت خرید شما نیست، آیفون 13 بهترین گزینه است. پیشنهاد ما به شما این است که به فروشگاه محصولات دیجیتالی lipak مراجعه کنید و انواع گوشی های آیفون را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید یک تصمیم منطقی بگیرید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024