10 بازی هیجان انگیز برای آموزش زبان انگلیسی به کودک



یافتن راه‌های سرگرم‌کننده و جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار اهمیت دارد و باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود.

با رویکردی صحیح و به‌کارگیری منابع مناسب، بچه‌ها می‌توانند زبان انگلیسی را راحت‌تر و با لذت بیشتر یاد بگیرند.

 

یکی از بهترین رویکردها استفاده از بازی است. از فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی اگر فقط به جذاب‌بودن آن برای کودکان اشاره کنیم، کافی است. کودکان با بازی از یادگیری خسته نمی‌شوند و بهتر و عمیق‌تر هم یاد می‌گیرند.

در این مقاله، فهرستی از فعالیت‌ها و بازی‌های سرگرم‌کننده را برای آموزش زبان ارائه می‌دهیم.

 

۱۰ بازی هیجان‌انگیز برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در ادامه با 10 بازی هیجان انگیز برای آموزش زبان آشنا خواهید شد.

 

بازی هیجان‌انگیز برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

1. بازی ترکیب حروف

برای انجام این بازی می‌توانید از فلش کارت‌های آماده حروف انگلیسی استفاده کنید یا خودتان حروف انگلیسی را به‌صورت واضح و درشت روی کارت‌ها یا کاغذهای رنگی بنویسید.

شعر یا داستانی ساده به انگلیسی را با فرزند خود بخوانید و سعی کنید با همکاری یکدیگر و با در کنار هم قراردادن حروف، کلماتی را که در شعر یا داستان شنیده‌اید با چیدن حروف در کنار هم بسازید.

 

2. بازی زنجیره کلمات

موضوعی مانند میوه‌ها و غذاها را انتخاب کنید. از کودک بخواهید یک کلمه مربوط به هر موضوع را بگوید یا بنویسد. شما هم کلمه دیگری را در همان دسته می‌نویسید یا می‌گویید، اما کلمه بعدی باید با آخرین حرف کلمه قبلی شروع شده باشد.

برای نمونه کودک کلمه پرتقال (orange) را می‌گوید و شما کلمه تخم‌مرغ (egg) را می‌گویید؛ چون آخرین حرف کلمه پرتقال به حرف e ختم شده بود. هر دو کلمه متعلق به دسته غذاها و میوه‌ها هستند. این فعالیت جالب را می‌توان در کلاس درس هم انجام داد و بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بازی‌های‌های تعاملی مثل این یکی هستند.

 

3. نقاشی برای حدس و یادگیری کلمات

در این بازی روی تخته یا دفتر نقاشی به‌نوبت عکس حیوانات مختلف را بکشید و از کودک بخواهید باتوجه‌به عکس، نام حیوان مورد نظر را حدس بزند. برای آموزش میوه‌ها هم می‌توان از نقاشی استفاده کرد. حتی هنگام رنگ‌آمیزی میوه‌ها و حیوانات با استفاده از مدادرنگی می‌توانید رنگ‌ها را به انگلیسی با کودک مرور کنید.

 

4. بازی شعرخوانی برای بهبود تلفظ

کودکان با خواندن آهنگ، کلمات جدید را به شیوه‌ای جذاب یاد می‌گیرند و تلفظ و لحن خود را بهبود می‌بخشند. با استفاده از شعرهای موضوعی مانند شعرهای مربوط به حروف الفبا، رنگ‌ها، حیوانات، میوه‌ها، روزهای هفته، اعضای بدن و موارد دیگر می‌توانید واژگان مختلف را با خواندن و حفظ شعر به فرزند خود آموزش دهید.

 

آموزش انگلیسی به کودکان

 

5. استفاده از مثال‌های دنیای واقعی

یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند برای کودکان مرتبط‌تر و معنادارتر باشد، اگر ببینند چگونه می‌توان آن را در موقعیت‌های زندگی واقعی به کار برد.

موقعیت‌های واقعی مانند خرید و سفارش غذا می‌توانند برای تمرین انگلیسی به روشی کاربردی و جذاب مورد استفاده قرار گیرند. برای نمونه، می‌توانید فرزندتان را به خرید ببرید و از او بخواهید برچسب‌ها را بخواند و اقلام مختلف را به انگلیسی نام ببرد.

 

6. بازی با عروسک‌ها

عروسک‌ها می‌توانند پیوندی اساسی بین یادگیری و بازی ایجاد کنند؛ بنابراین ابزار آموزشی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. انگیزه بچه‌ها هنگام استفاده از عروسک‌ها زیادتر می‌شود و به والدین و معلمان کمک می‌کند به اهداف درسی خود برسند.

شما می‌توانید داستانی انگلیسی را با استفاده از عروسک خیمه‌شب‌بازی یا سایر عروسک‌های کودک و با لحنی کودکانه برای او تعریف کنید.

 

7. آخرین فرد ایستاده

برای انجام این بازی زبانی، باید دانش‌آموزان را در یک دایره بزرگ بنشانید. یک موضوع یا دسته‌ای مانند حیوانات، رنگ‌ها و غیره را انتخاب کنید. هر دانش‌آموز باید یک کلمه را در دسته انتخابی نام ببرد و توپ را به کودک بعدی بدهد.

هر دانش‌آموز باید یک کلمه جدید را بگوید و اگر نتوانند این کار را انجام دهند یا کلمه تکراری بگوید، آن دانش‌آموز باید در حاشیه بنشیند. کودکی که تا آخر بازی ایستاده بماند، برنده خواهد بود.

 

8.صندلی داغ

دو تیم تشکیل دهید. حالا یک نفر از هر تیم روی صندلی می‌نشیند. یک کودک پشت سر دانش آموز در صندلی داغ می‌ایستد و یک‌تکه کاغذ که روی آن کلمه‌ای نوشته شده است، در دست می‌گیرد. کودکان باید با سؤالاتی که می‌پرسند، کلمه نوشته‌شده روی کاغذ را حدس بزنند.

 

9. حفظ تصاویر

برای انجام این بازی به فلش کارت‌های مختلف احتیاج دارید. شما حتی می‌توانید از فلش کارت‌های موضوعی هم برای انجام این بازی استفاده کنید. کارت‌ها را روی میز بچینید و از کودکان بخواهید برای یک دقیقه به تصاویر کارت‌ها نگاه کنند. سپس از آن‌ها بخواهید نام تمام اشیایی را که به‌خاطر سپرده‌اند، به انگلیسی روی کاغذهای خود بنویسند.

 

آموزش انگلیسی به کودکان با بازی

 

10. بازی دسته‌بندی

این بازی یکی از بهترین بازی‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در تمام سطوح و شبیه بازی اسم‌فامیل است. از دانش‌آموزان بخواهید حداقل 6 ستون روی کاغذ خود بکشند. هر ستون با دسته خاصی مانند نام، مکان، حیوان، رنگ و غیره نشان داده می‌شود. برای شروع یک حرف الفبای تصادفی را انتخاب کنید. آن حرف را روی تخته بنویسید و به بچه ها 10 دقیقه زمان دهید تا ستون ها را پر کنند.

 

تو اگر دوست می‌خواهی مرا اهلی کن! آموزش انگلیسی با پکیج آموزشی!

اگر نمی‌خواهید فرزندان شما هنگام یادگیری و آشنایی با زبان جدید ناامید شوند، باید یادگیری را برای آن‌ها جالب کنید. در پکیج‌های آکادمی کودک دوزبانه بیابانی روش‌های متنوع و جذابی برای آموزش زبان وجود دارد. پکیج‌ها دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • محتواهای متنوع برای سرگرم‌کردن و یادگیری کودکان
  • دارای اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به کودکان
  • محتوای اختصاصی آموزشی بر اساس جنسیت کودک
  • محتوای همیشه در دسترس حتی در سفر
  • هزینه بسیار مناسب

 

این پکیج‌ها برای سنین مختلف طراحی شده‌اند و تمام ابزارها و روش‌های لازم برای آموزش کاربردی زبان در آن گنجانده شده است. با استفاده از پکیج زبان حتی بدون تسلط بر زبان انگلیسی هم امکان آموزش فرزند خود را خواهید داشت.

 

نحوه طراحی درس‌ها به‌گونه‌ای است که کودکان به‌صورت مستقل هم بتوانند از این پکیج‌ها در زمان و مکان‌های مختلف استفاده کنند.

پس هر چه زودتر پکیج مناسب کودک خود را خریداری کرده و آموزش را شروع کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024