چگونگی پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن همراه



در چند سال اخیر قبض تلفن از طریق پیامک به مشترکین اعلام می شود و افراد با در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز، می توانند نسبت به پرداخت مبلغ اقدام کنند. هزینه قبض تلفن برای مشترکین خطوط ثابت براساس فاکتورهای مختلفی همچون تماس های داخلی یا خارجی تعیین شده که مجموع آنها در قالب مبلغ قابل پرداخت به افراد اطلاع داده می شود. شما برای پرداخت قبض تلفن می توانید از روش های الکترونیکی مختلفی استفاده کنید که در مقایسه با پرداخت در محل بانک ها و دفاتر پیشخوان، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

 

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق گوشی

 

جزئیاتی که براساس آن هزینه قبض برای تلفن ثابت مشخص می شود

به طور معمول شرکت مخابرات برای محاسبه میزان مبلغی که مشترکین خطوط ثابت باید به صورت ماهانه پرداخت کنند، معیارهای متنوعی را در نظر می گیرد.

البته در حال حاضر که قبوض، تنها از طریق پیامک به افراد اطلاع داده می شود، جزئیاتی مبنی بر اینکه هزینه قابل پرداخت بر چه اساسی تعیین شده است، مشخص نخواهد بود.

از همین رو بسیاری از افراد دقیقا اطلاع ندارند که چه فاکتورهایی در محاسبه مبلغ قبض تلفن آنها موثر بوده و تنها اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار می گیرد مربوط به شناسه قبض و شناسه پرداخت است.

در نظر داشته باشید که شرکت مخابرات براساس پارامترهای مختلفی مبلغ نهایی شما را محاسبه می کند که مهم ترین موارد آن به شرح زیر است.

 

آبونمان یا حق اشتراک

تمامی مشترکینی که ماهانه از خطوط ثابت استفاده می کنند، ملزم هستند تا مبلغی را به عنوان آبونمان (حق اشتراک) پرداخت کنند که هزینه مشخصی دارد و در صورت حساب شما درج می شود.

 

مکالمه داخلی

تا چند سال گذشته برای محاسبه هزینه مکالمه درون استانی تعرفه های مختلفی در نظر گرفته می شد و مبلغ قبض شما با توجه به اینکه با پیش شماره های دیگر شهرها تماس می گرفتید، متفاوت بود.

 

این در حالی است که بعد از اجرایی شدن طرح هم کدسازی در هر استان، دیگر مکالمات درون استانی نرخ ثابتی دارند که هزینه مشترکین مطابق با آن محاسبه می شود، البته برای تماس های بین استانی نیز تعرفه مشخصی در نظر گرفته شده است.

 

مکالمه خارجی

مورد دیگری که می تواند در هزینه پرداختی خط ثابت شما موثر واقع شود، تماس های صادره از مقصد ایران به دیگر کشورهای خارجی است که هزینه آن می تواند روی مبلغ قابل پرداخت شما اعمال شود.

در خصوص مبلغ مکالمات، باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که شرکت مخابرات برای تماس از خطوط ثابت به اپراتورهای همراه، تعرفه های متفاوتی را در نظر می گیرد.

 

مالیات بر ارزش افزوده

بعد از اینکه تمامی هزینه های مربوط به مکالمات مشترکین محاسبه می شود، به طور معمول 9 درصد از این مبلغ به عنوان مالیات بر ارزش افزوده است که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

 

از چه طریقی قبض تلفن خطوط ثابت را پرداخت کنیم؟

تا چند سال گذشته افراد مجبور بودند برای پرداخت قبوض خود به بانک ها و سپس دفاتر پیشخوان مراجعه کنند اما بعد از الکترونیکی شدن قبوض، امکان پرداخت آنلاین نیز برای افراد فراهم شد.

 

در حال حاضر که استفاده از گوشی های هوشمند بسیار گسترش پیدا کرده است، دیگر نیازی نیست تا افراد برای پرداخت قبوض خود در صف های بانک، دفاتر پیشخوان دولت یا حتی دستگاه های ATM وقت خود را تلف کنند.

 

شما می توانید با استفاده از گوشی همراه خود و اتصال به اینترنت از طریق سایت و اپلیکیشن های مجاز، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت آنلاین قبض خود اقدام کنید.

 

سایت و سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ یکی از بهترین انتخاب ها برای پرداخت آنلاین قبض خطوط ثابت است که می توانید از طریق آن، به راحتی این کار را انجام دهید.

سرعت و سهولت در پرداخت، امنیت بالا، امکان ثبت اطلاعات قبض، پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته و تسویه حساب آنی از مزایای پرداخت آنلاین قبوض خط ثابت با استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است.

 

نحوه پرداخت قبوض با سوپر اپلیکیشن تاپ

 

با سوپر اپلیکیشن تاپ سرویس های متنوعی را در اختیار دارید

در نظر داشته باشید که سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ تنها یک موبایل بانک ساده نیست و شما می توانید با نصب این برنامه بر روی گوشی همراه خود از امکانات و سرویس های متنوعی که ارائه می دهد، استفاده کنید.

 

سوپر اپلیکیشن تاپ علاوه بر خدمات مالی که شامل پرداخت آنلاین قبوض است، به طور کلی دارای 73 سرویس مختلف است که شما می توانید از آنها بهره مند شوید، تعدادی از این خدمات به شرح زیر است:

 

خودرو: پرداخت عوارضی، بیمه شخص ثالث و بدنه، جریمه و خلافی ، طرح ترافیک و پارک حاشیه ای در این دسته قرار می گیرد.

 

گردشگری و تفریحاتی: این بخش شامل خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار، پرداخت عوارض خروج از کشور و خدمات لازم برای گردشگری است.

 

بازار سرمایه: احراز هویت سجام، سهام دولت، توکن ققنوس، حق تقدم و سود سهام در این بخش ارائه می شود.

 

مالی و اعتباری: دریافت کارت هدیه و تمامی خدمات غیرحضوری مربوط به بانک پارسیان جزئی از این خدمات محسوب می شود.

 

جمع بندی

قبض تلفن برای خطوط ثابت براساس معیارهای مختلفی همچون آبونمان یا حق اشتراک، ریز هزینه های مکالمات داخلی و خارجی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده مشخص می شود.

تا چند سال گذشته برای پرداخت قبض تلفن، مشترکین باید به بانک یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کردند که باعث اتلاف وقت و انرژی آنها می شد.

 

این در حالی است که پرداخت آنلاین قبض تلفن در سوپر اپلیکیشن تاپ به شما این امکان را می دهد تا در هر ساعت از شبانه روز بتوانید با کمک تلفن همراه خود این کار را به راحتی انجام دهید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024