تور مسافرتی استانبول ویژه نوروز 1403



تور استانبول معمولا از اولین گزینه‌های سفر برای ایرانیان است که در تمام فصول سال، چه در تابستان، چه در زمستان، طرفدار دارد. اگر بخواهیم عادلانه بگوییم، تور استانبول میان تورهای گردشگری کشورهای همسایه مانند ارمنستان، دبی، آذربایجان و ... محبوبیت بیشتری دارد و بیشتر مورد توجه گردشگران ایرانی قرار می‌گیرد، دلیل این موضوع را هم شاید بتوان نزدیکی فرهنگ، غذا و ارزهای ریال و لیر و همچنین امکان سفری آسان، عنوان کرد.

 

اگر شما هم برای تعطیلات بهاری، تور استانبول نوروز 1403 را انتخاب کرده‌اید و اکنون به‌دنبال کسب اطلاعات مفید برای تجربه سفری خاطره‌انگیز و به‌دور از دردسر هستید، در ادامه مطلب می‌توانید به‌صورت کلی از تور استانبول، شهر استانبول و شرایط و نکات سفر به آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

تور مسافرتی استانبول ویژه نوروز

 

چرا تور استانبول بخریم؟

همانطور که می‌دانید برای سفر به استانبول و کلا کشور ترکیه، نیازی به طی کردن مراحل سخت و زمان‌بر اخذ ویزا ندارید و با پاسپورتتان که حداقل 6 ماه اعتبار دارد، می‌توانید به مدت 90 روز در 180 روز ( سه ماه اقامت در 6 ماه سال)، در کشور ترکیه اقامت داشته باشید، پس این موضوع باعث می‌شود شما بتوانید تور استانبول را به‌صورت لحظه آخری و با قیمت‌های مناسب نیز رزرو کنید و هر زمان که دلتان خواست چمدان سفر ببندید و بدون نگرانی از ریجکتی ویزا و مسائل اینچنینی، به کشور زیبای ترکیه سفر کنید.

 

علاوه‌بر این ویژگی، تور استانبول از آن دسته تورهایی است که برای بازدید از جاهای دیدنی مقصد سفرتان، زمان کم می‌آورید. جاهای دیدنی استانبول به‌قدری زیاد و متنوع هستند که اگر بخواهید از اغلب آن‌ها بازدید کنید به یک برنامه‌ریزی جامع و کامل نیاز خواهید داشت.

 

مراکز خرید متنوع و بزرگ، مکان‌های تاریخی بی‌نظیر مانند ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه و...، مکان‌های تفریحی مانند خیابان استقلال، خیابان بغداد، کادیکوی و اسکودار، از جاهایی هستند که در سفر به استانبول باید از آن‌ها بازدید کنید. اگر برای تعطیلات نوروز، تور استانبول نوروز 1403 را رزرو کرده‌اید، با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های استانبول که در فصل بهار زیباییشان دو چندان خواهد شد، بازدید کنید.

 

بنابراین با توجه به این ویژگی‌ها، با رزرو تور استانبول می‌توانید از تعطیلاتتان بهترین خاطره را بسازید، فرقی ندارد که هدف شما از سفر چیست، خرید کردن را دوست دارید و یا به غذا خوردن در رستوران‌های محلی اهمیت می‌دهید، به جاهای تاریخی علاقه دارید یا از کشتی سواری لذت می‌برید، استانبول هرچیزی را که بخواهید در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

تور مسافرتی استانبول

 

چگونه در استانبول رفت و آمد کنیم؟

اگر تور استانبول نوروز 1403 را برای سفر نوروزیتان انتخاب کریده‌اید، باید بدانید که با توجه به گرانی بنزین در کشور ترکیه، تاکسی‌ها، از آن دسته وسایل حمل‌و‌نقل عمومی هستند که جیبتان را خالی خواهند کرد. اگر تمایل دارید که بودجه سفرتان را به لذت بردن از سفر اختصاص دهید، جز در موارد ضروری تاکسی سوار نشوید و از دیگر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاد کنید.

 

سیستم حمل‌و‌نقل عمومی استانبول بسیار سریع، کامل و کار آمد است. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید. متروبوس، اتوبوس، مترو، واپور و مارمارای، از جمله وسایلی هستند که به راحتی و با تهیه یک استانبول کارت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و با توجه به ارزان‌تر بودن هزینه آن‌ها در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که ساعت کاری این وسایل حمل‌و‌نقل عمومی محدود است، پس اگر می‌خواهید فقط از این وسایل استفاده کنید، باید قبل از ساعت 12 شب، در ایستگاه‌ها حضور داشته باشید. در مورد اتوبوس این موضوع کمی متفاوت‌تر است. اتوبوس‌های استانبول در برخی مناطق فقط تا ساعت 21 فعال هستند، پس قبل از خارج شدن از هتل، در مورد ساعت کاری وسایل حمل‌و‌نقل عمومی تحقیق کنید.

 

بهترین هتل های استانبول کدامند؟

در مورد پاسخ به این سوال همه چیز به سلیقه و سبک سفر شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید تور استانبول نوروز 1403 را با قیمت ارزان‌تر رزرو کنید، باید بدانید که هتل های استانبول آنقدر متنوع هستند که دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند. می‌توان گفت که شهر استانبول هزاران هزار هتل دارد که هر کدام در محله‌های متفاوتی قرار دارند و از نظر دسترسی، خدمات و ... متفاوت هستند.

 

اگر تور استانبول را برای هتل های نزدیک میدان تکسیم رزرو کنید، دسترسی خوبی به خیابان همیشه زنده استقلال و میدان توریستی تکسیم خواهید داشت، اما باید بدانید هتل های استانبول در این منطقه به دلیل محبوبیت زیاد میان گردشگران، قیمت بیشتری هم دارند. برای رزرو هتل های استانبول باید ابتدا بودجه خود را بسنجید و با توجه سبک سفرتان، در مورد هتل‌ های استانبول تحقیق کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اولین الویت را دسترسی هتل به اماکن دیدنی در نظر بگیرید، زیرا یکی از مهم‌ترین موارد در سفر به استانبول، رفت‌و‌آمد در شهر است.

 

بهترین هتل های استانبول

 

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟

اول از هر چیزی باید بدانید که بهترین‌ها برای هر فرد متفاوت است. اگر به‌دنبال آب‌و‌هوای مناسب هستید، فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر با تور استانبول محسوب می‌شود. اگر با تور استانبول نوروز 1403 سفر می‌کنید باید در نظر بگیرید که آب‌و‌هوای شهر استانبول در این فصل کمی متغیر است، اما به‌طور کلی، فصل بهار از بهترین فصول سفر به استانبول محسوب می‌شود. از اواخر اسفند تا خرداد ماه آب‌وهوای استانبول مطبوع و دلپذیر است، البته باید توجه داشته باشید که در این زمان، شهر استانبول در شلوغ‌ترین حالتش قرار دارد و تعداد گردشگران آن نیز افزایش خواهد یافت.

 

اگر علاقه دارید شهر استانبول را در زمان خلوت‌تری بازدید کنید و از تماشای جاذبه‌های شهر در هوای بارانی یا برفی لذت ببرید، همچنین تور استانبول را هم با قیمت مناسب‌تری رزرو کنید، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر برای شما خواهد بود.

 

قیمت غذا و مخارج سفر به استانبول چگونه است؟

به‌دلیل نوسانات ارز، نمی‌توان نرخ مشخصی را برای لیر (واحد پول کشور ترکیه) در نظر گرفت، اما به طور کلی هر لیر بین ارقام 1700 تا 2100 تومان در حال نوسان است. اگر می‌خواهید بودجه‌بندی مناسبی را برای تور استانبول نوروز 1403 انجام دهید، لازم است با هزینه برخی از مواردی که در سفرتان حتما با آن‌ها مواجه خواهید شد، آشنا باشید.

 

به‌طور مثال هزینه تاکسی برای یک مسیر کوتاه حداقل 120 لیر، هزینه آب معدنی حداقل 10 لیر، هزینه مترو و اتوبوس 17 لیر، هزینه واپور و مارمارای 25 لیر، ارزان‌ترین غذا 50 لیر و هزینه جاهای دیدنی حداقل 100 لیر است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که کشور ترکیه با تورم درگیر است و این قیمت‌ها فقط برای مقطع زمانی کوتاهی معتبر هستند.

 

بهترین زمان سفر به استانبول

 

برای رزرو تور استانبول نوروز 1403 چه زمانی اقدام کنیم؟

تعطیلات نوروز از مهم‌ترین تعطیلات برای ما ایرانیان به‌شمار می‌آید، بنابراین برنامه‌ریزی برای آن مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. در این برهه زمانی، تقاضا برای رزرو تور استانبول افزایش می‌یابد و گاهی از ماه‌ها قبل، اغلب تورهای نوروزی استانبول تکمیل ظرفیت می‌شوند. برای اینکه بتوانید تور استانبول نوروز 1403 را با قیمت مناسب‌تری رزرو کنید و با مشکلاتی از قبیل تکمیل ظرفیت، افزایش نرخ بلیط و هتل رو‌به‌رو نشوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از هفته‌ها قبل از فرا رسیدن زمان سفر، تور استانبول مورد نظرتان را رزرو کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024